Päivä 2 | Chennai - Peryapalayam  | 120 km

Comment

Päivä 2 | Chennai - Peryapalayam | 120 km

Tapahtumarikas ja lämmin oli ensimmäinen päivämme. Mikollahan kävi niin että lähtiessä Vantaan lentoasemalla huomasi että passi jäi kotiin joten Mikko saapui viime yönä hotellille samalla loppulennolla Singaporesta, jolle minä tulin edellisyönä. Aamulla oltiin kaikki rivissä, Mikon pyörän tuunaus ja baanalle. Ajoimme molemmat omissa ryhmissä ensin Royal Enfield tehtaalle tehdaskierrokselle. Tehdas oli moderni ja siisti joten Intialaisen työläisen näkökulmasta lienee ihan haluttu työpaikka. Ainut miinus kierroksessa oli, että meitä tuoreita Royalin omistajia ei millään erikoisella tavalla huomioitu. Perus kierros ristiin rastiin tehdasta esitellen eri tuotantovaiheita. HD:n tehtailla en ole käynyt, mutta uskon että sieltä voi ottaa mallia kuinka pyörien omistajat otetaan huomioon, mutta mielenkiintoinen kokemus kuitenkin. Käsittääkseni aika harvat päääsevät Royalin tehtaille vierailemaan.

 Markku aamulla pakkaushommissa.

Markku aamulla pakkaushommissa.

 Danin jengi valmiina matkaan.

Danin jengi valmiina matkaan.

 Me päästiin myös matkaan noin puolisen tuntia Danin ryhmän perään. Tässä ensimmäisellä pikku juomatauolla. Lämmintä riitti koko päivän joten nestettä kului.

Me päästiin myös matkaan noin puolisen tuntia Danin ryhmän perään. Tässä ensimmäisellä pikku juomatauolla. Lämmintä riitti koko päivän joten nestettä kului.

Tehtaalta jatkoimme matkaa meidän hyväntekeväisyyskohteeseen koululle jossa olikin sitten melkoinen tohina. Oli TV -ryhmää ja lukuisia lehtimiehiä. Pari ministeriä ja muita poliitikkoja, paikallisia sekä tietenkin koulun lapsia. Pidettin puheita puolin ja toisin sekä lounastettiin koululla. Lopussa lapset esittivät meille muutaman tanssiesityksen ja jätimme heille Tiinan ja Juhan kotimaassa kerätyt tavarat koululaisten käyttöön. Kerrassaan hieno tilaisuus, jonka Vicky oli halunnut järjestää ja se toimi oikein hyvin.

 Vastaanotto koululla oli kuin kuninkaallisilla.

Vastaanotto koululla oli kuin kuninkaallisilla.

2018-04-19 16.14.37.jpg

Koululla tarjottiin meille myös maittava lounas.

Lounaan jälkeen oli vuorossa lasten tanssiesityksiä.

Ennen lähtöä koululle luovutettiin harrastevälineitä lapsille.

Vaikka aikaa meni noissa päivän aktiviteeteissa melko paljon, niin ehdittiin vielä valoisan aikaan päivän päätepisteeseen Kakinadaan hotelliin. Hieno päivä huipentui matkalainen Pekka Sahamiehen 60 -vuotis juhliin. Pekka on ollut vuosien saatossa lukuisilla PeterPanBiken matkolla ja haluamme toivottaa Pekalle vielä paljon kilometrejä lisää.

Pekka korkkaaamassa synttärikakkua.

Niin ja se luvattu ryhmän esittely siirtyy huomiselle ;)

Comment

Päivä -61 Kallio Helsinki

Comment

Päivä -61 Kallio Helsinki

Aloitan tämän matkakertomuksen palaamalla ajassa hieman taaksepäin tammikuun puoleen väliin vuoteen 2000 jolloin astuin ensimmäisen kerran Nepalin maaperälle aikomuksenani viettää 4,5 kuukautta vapaaehtoistöissä katulasten kanssa. Paljon on tuon päivän jälkeen vettä ehtinyt virrata Pikkukosken kuohuissa ja nyt tavallaan ympyrä sulkeutuu, kun lähdemme ajamaan kahden kuukauden kuluttua Tamil Nadun Chennaista kohti Etelä-Suomen Vantaata.

Työni matkanjohtajana alkoi kesäkuisena päivänä vuonna 2005 Helsingin Krunassa ollessani teellä ystäväni omistamassa pientavaraliikkeessä jossa myytiin muun muassa Tiibetiläistä antiikkia. Puhelin soi ja ystäväni hetken keskusteltuaan vastapuolen kanssa sanoi että "tuo matka on ehkä minulle liian haastava, mutta tässä vieressä on kaveri, joka on paljon pyörinyt siellä suunnalla". Niin otin puhelimen ja löysin itseni myöhemmin saman vuoden syksynä vetämässä vaellusmatkaa Intian Himalajalla. Tuosta hetkestä halauan kiittää Peter Ruotsaloa. Tulen aina muistamaan kyseisen hetken merkittävänä käännekohtana elämässäni.

Ensimmäinen moottoripyörämatkani näki päivänvalon niin ikään Intiassa vuonna 2007. Ajettiin vanhoilla Bulleteilla Himalajan vuoristossa Delhistä Shimlaan ja takaisin. Siihen aikaan Bulleteissa oli vielä vaihde- ja jarrupolkimet eripäin ja vaihteetkin toimivat nurinpäin juuri siitä johtuen. Paljon on kilometrejä mahtunut väliin ja nyt on edessä tähän saakka suurin seikkailuni jossa kaikki kymmenenä vuotena oppimani joutuu nyt koetukselle.

Ensimmäinen testi on kuinka saada neljän kuukauden tavarat mahtumaan mahdollisimman pieneen tilaan. Lähden nimittäin kuuden päivän päästä Etelä-Afrikan Johannesburgiin josta ajamme Kapkaupunkiin. Siitä oma matkakertomuksensa täällä: https://www.peterpanbike.fi/201802-kwazulunatal/?rq=kwazulu

Kapkaupungista lennän Etelä-Thaimaahan Phukettiin, josta otan lautan Ko Lantan -saarelle. Siellä on tarkoitus tehdä etätöitä ja hakea pohjakuntoa tätä matkaa varten thainyrkkeilyn parissa 5,5 viikon ajan. Huhtikuun 18. päivä sitten istun toivottavasti upouuden Lucky Five -nimeä tottelevan Royal Enfield Himalayan puikoissa. Tällä kertaa se vaihdelaatikko toimii oikeinpäin ja alla on näyte pakkauksesta. Saa käyttää, mutta ei oo pakko!

Comment