Kokeneellekin moottoripyöräilijälle tämä on hauska matka, sillä tätä ei voi ajaa kuin suunpielet korvissa.

Näet ja koet mm. Vietnamin etelästä pohjoiseen. Aloitat Ho Chi Minhistä, käyt Mekongin suistoalueella My Thossa ja sen ympäristössä. Muita pysähdyspaikkojasi ovat mm; Cu Chi Vietnamin-sodan aikaisine tunneleineen ja Nha Trang valkoisine palmurantoineen. Huessa sukellat Vietnamin historiaan. Elämys päättyy kaikkea olevaan Vietnamin pääkaupunkiin Hanoihin.

Jos aikaa on, niin tee parin yön retki maailmankuuluun Halong Bayn saaristoon. Retki on erittäin helppo järjestää Hanoista.

 
 
vietnam-moottoripyorilla

Kysymyksiä?

+358 40196 5721 tai mail@peterpanbike.fi | Ennen matkaa pidämme infotapaamisen, jossa paljon lisää faktaa tulevasta!

 

Kartta suurenee klikkaamalla. Päiväkohtaisen matkaohjelman ja pyörävaihtoehdot löydät alempana.


vietnam-moottoripyoralla

MATKAPÄIVÄT

15.03 - 27.03.2019 | 13pv | ⛔

13.03 - 25.03.2020 | 13pv | 🅿️

vietnam-moottoripyorilla

HINTA

Kuljettaja 2290€

•Matkustaja 1890€

Isompi mopo +200€

1 hengen huone +400€


Liikennemerkit - 🅿️= Paikkoja vapaana, ⚠️= Täyttymässä, ⛔ = Matka täynnä

vietnam-moottoripyoralla

HINTAAN KUULUU

Suomalainen matkanjohtaja

Matkainfo Suomessa ennen matkaa

Majoitus hyvissä hotelleissa

Moottoripyörän vuokra kaikkine lisineen

Bensat & öljyt + huolto

Pääsymaksut matkaohjelman kohteisiin

Kokopäivän saaristoretki Nha Trangissa

Kokopäivän jokiretki Huessa

Kaikki aamiaiset, lounaat & illalliset ohjelman mukaan

vietnam-moottoripyorilla

HINTAAN EI KUULU

Lennot

Ruokajuomat

Toimistomaksu

Tuttuun tapaan ryhmät ovat pieniä (Maks. 10 pyörää + Matkanjohtaja) ja paikat myydään loppuun todella nopeasti!


Moottoripyörällä Vietnamissa

Hintaan kuuluvat ateriat | 🥐 = Aamiainen ; 🍔 = Lounas ; 🍗 = Illallinen

Päivä 1 | Ho Chi Minh | 🍗

Kokoontuminen hotelliimme Ho Chi Minhissä kello 1800 mennessä. Illalla yhteinen päivällinen ja käytännön sanoja Vietnam -seikkailustamme! Loppuillasta jää vielä aikaa tutkimusretkille lähialueille!

Päivä 2 | Ho Chi Minh - My Tho | 80km | 🥐, 🍔, 🍗

Aamusta pyörät alle ja seikkailumme ensimmäiselle motorisoidulle taipaleelle kohti Mekongin suistoa ja My Thoa. Iltapäivällä risteilemme laineilla My Thon ympäristössä kohteesta toiseen tutustuen elämään Mekongin suistoalueella. Yö Mekong joen rannalla.

Päivä 3 | Mytho - Cu Chi | 160km | 🥐, 🍔, 🍗

Pyörien keulat kohti pohjoista ja Cu Chitä ja sen maanalaista maailmaa, joka kaivettiin Vietnamin sodan aikana. Cu Chissä pääset myös kokeilemaan etenemistä tunneleissa. Tarjolla on alkuperäistä kokoa olevaa kunnostettua tunnelia sekä ns. turistiversiota. Jos et tunne oloasi ahtaassa käytävässä maan alla kotoisaksi voit jättää tunnelikokemuksen seuraavaan kertaan. Tunneleilta läheiselle ampumaradalle, jossa voit kokeilla monenlaista asetta pistoolista konekivääriin. Tämä on omakustannushintainen huvi. Hinta 1usd per ammuttu luoti. Korvatulpat korviin.

Päivä 4 | Cu Chi - Dalat | 300km | 🥐, 🍔, 🍗

Aamiainen ja kohti vuoristoa ja Dalatia, joka on myös vietnamilaisten itsensä suosima häämatkakohde. Niin ikään monet taiteilijat viihtyvät hyvin Dalatin 'viileässä' ilmastossa. Dalatin korkeus merenpinnasta on 1500m. Matkalla näet paljon riisiviljelyksiä ja muutaman kelluvan talon. Pysähdymme myös tee- tai kahviviljelmillä.

Päivä 5 | Dalat - Nha Trang | 250km | 🥐, 🍔, 🍗

Puolen päivän retki paikallisen oppaan johdolla Dalatin ympäristöön. Mielenkiintoisin kohde ehkä autenttinen Kanakylä. Kylä ei kuitenkaan ole pelkästään kanojen asuttama vaan saa nimensä kylän keskellä olevasta talon kokoisesta kanapatsaasta. Käymme myös mm. buddhalaisessa mietiskelykeskuksessa ja 'sienitehtaalla'. Viimeistään iltapäivän puolessa välissä suuntaamme kohti rannikkoa ja Nha Trangia missä majoitumme mukavasti rannan tuntumaan.

Päivä 6 | Nha Trang | Veneretki | 🥐, 🍔, 🍗

Kokopäivän veneretki Nha Trangin saaristoon Suomenlinnan lautan kokoiselle kelluvalla laitteella. Aurinkoa, snorklausta, merilounasta ja kelluvaa baaria. Ilta omaa aikaa.

Päivä 7 | Nha Trang - Qui Nhon | 230km | 🥐, 🍔, 🍗

Keulat kohti pohjoista jatkamme mukavia rannikkopolkuja kohti Qui Nhonia.

Päivä 8 | Qui Nhon - Hoi An | 300km | 🥐, 🍔, 🍗

Illalla meidät ympäröi yksi maan upeimmista kaupungeista, Hoi An, joka on kuuluisa myös erinomaisista ravintoloistaan, vaikka huonoa ruokaa Vietnamissa on liki mahdoton saada.

Päivä 9 | Hoi An - Hue | 120km | 🥐, 🍔, 🍗

Aamupäivä historiallisen Hoi Anin ihmeille. Iltapäivällä ajo Hueen. Majoituttuamme teemme retken Duong No kylään missä myös Ho Chi Minh asui vuosituhannen taitteessa!

Päivä 10 | Hue | 0km | Kaupunkikierros | 🥐, 🍔

Tämä päivä on luontoa ja historiaa. Otamme rennosti jokiristeilyllä Perfume joella. Matkan varrella pysähdymme mm. Nguyen dynastian kuninkaallisilla haudoilla. Lounaan nautimme jokilaivallamme. Hue on Vietnamin kulttuurin, uskonnon ja opin keskus. Joelta palattuamme teemme kierroksen muureilla ympäröityyn vanhaan kaupunkiin.

Päivä 11 | Hue - Vin Moc - Vinh | 370km | 🥐, 🍔, 🍗

Tänään pyörät käyntiin hyvissä ajoin. Edessä seikkailumme pisin ajopäivä. Vietnamin liikenne etenee verkkaisemmin kuin monen muun maan, joten edessä täysi päivä. Päivämme puolessa välissä yksi Vietnamin lähihistorian mielenkiintoisimmista kohteista, Vin Moc, palmurannalle avautuvine tunneleineen. Vietnamin sodan aikana Vin Moc oli demilitarisoidulla vyöhykkeellä. Yöksi jäämme Vinh -nimiseen kaupunkiin.

Päivä 12 | Vinh - Hanoi | 340km | 🥐, 🍔, 🍗

Seikkailumme viimeinen varsinainen ajopäivä. Sivuutamme riisipellon, jos toisenkin. Hanoin lähestyessä liikenne tiivistyy ympärillämme, mutta Vietnamissa mahtuu aina sekaan.

Päivä 13 | Hanoi > | 🥐

Konepyöriemme palautus ja se oli niin sanotusti siinä. Lisääntyneet tavarat kokoon ja lentokentälle. Jos jäät muutamaksi ekstrapäiväksi Vietnamiin ja Halong Bay on käymättä, niin nyt siihen on erinomainen tilaisuus!


Finnair-Airbus-A330-New-05-RGB-Large.jpg

MATKAN ALKU JA LOPPU

HOCHIMINH / HANOI

Lennot

Varattuasi meiltä matkan saat ehdotuksen lentoja myyvältä yhteistyökumppaniltamme. Mikäli ryhmä on vielä varaushetkellä vajaa, saat tarjouksen heti kun matkan minimi osallistujamäärä on saavutettu. Jos varaat lennot itse varsinaiselle päättymispäivälle, on aina hyvä idea ottaa paluulento, joka ei lähde kohteesta ennen puoltapäivää.

Vertaile lentoja tästä!

PASSI, VIISUMI, AJOKORTTI

& MUUT ASIAKIRJAT

Viisumi - Vietnamiin matkustettaessa alle 15 päivän turistimatkat ovat viisumivapaita, mutta mikäli saavut maahan etukäteen ennen varsinaisen matkan alkua tai jäät lomailemaan, niin silloin tarvitaan viisumi.

Hae viisumi tarvittaessa täältä.

Vietnamin viranomaiset vaativat myös usein voimassaolevan paluulipun, josta näkyy tuleva maasta poistuminen.

Passi - tulee olla voimassa vähintään 6 kuukautta matkan jälkeen.

Ajokortti - Kansainvälinen ajokortti on pakollinen (mallia 1968). Sen voit tilata autoliitolta.

vietnam-moottoripyoralla


KUINKA RASKAS MATKA?

Tiet, liikenne & fyysinen vaativuus

Yksin vai matkustajan kanssa? - Tämän matkan voit ajaa kyytiläisen kanssa. Pyörät ovat pieniä, mutta vääntöä riittää. Tavaroista pitää vähän tinkiä - 10kg per henkilö!

Huoltoauto mukana? - Ei. Kaikki tavarat tulee pyörän päälle. Matkalaukuiksi sopii parhaiten esim. Ortliebin 60 litrainen kanoottikassi.

Tiet ja liikenne? - Tämä on 98% asfalttimatka. Joitakin lyhyitä soratieosuuksia saattaa sattua matkan varrelle. Ajomatkat eivät ole kovin pitkiä, mutta liikenne on melko kaoottinen. Tällä matkalla on tarkoitus nähdä mahdollisimman paljon muutakin, kun pelkkää baanaa. Kilometrejä kertyy noin 2000.

vietnam-moottoripyorilla


Ruoka & Majoitus

Siistit hotellit, majatalot ja hyvää ruokaa

Hotellit - joita käytämme tällä matkalla ovat siistejä ja hyvätasoisia paikkoja. Majoitus kahden hengen huoneissa. Matkan hinta on ilmoitettu aina 2hh mukaan. 1hh lisämaksusta.

Perimmekö yksinmatkustavalta 1hh lisämaksun? - emme peri, ellet vartavasten tilaa 1hh huonetta. Muussa tapauksessa jaat huoneen samaa sukupuolta olevan matkalaisen kanssa.

Ruokailut - Hintaan kuuluvat ateriat löydät “hintaan kuuluu” osiosta ja matkaohjelmasta - 🥐 = Aamiainen ; 🍔 = Lounas ; 🍗 = Illallinen

Allergiat ja ruokavaliot? - Kasvisruokavalio, keliakia, laktoosi-intoleranssi eivät ole ongelma ja muut ruokavaliot otamme aina huomioon mahdollisuuksien mukaan.


Tiet allamme Vietnamissa ovat päällystettyjä, hyviä tai erittäin hyviä. Menopelisi Vietnamissa on Honda XR 150, Yamaha Exciter 150 tai vastaava.  Nämä voivat Suomen mittapuussa kuulostaa pieneltä pyöriltä, mutta ovat Vietnamin liikennevirtaan vähintäänkin riittävän suuria. Lisämaksusta saatavilla Honda CRF 250 tai Royal Enfield Himalayan mikä halaajat allesi hivenen lisää voimaa. Isompiin pyöriin on kuitenkin yleensä vaikeaa saada varaosia.

 
vietnam-moottoripyorilla

MILLÄ AJETAAN?

Mallien saatavuus vaihtelee