Päivä 1 | Turku - Tukholma

Itämeren kierros järjestetään nyt parin vuoden tauon jälkeen, ja meitä matkalaisia on kahdeksan henkilöä. Matka alkoi Turusta, tapasimme ensin läheisen ST1 aseman pihamalla missä suoritettiin esitttelyt, tankattiin pyörät lähtökuntoon ja pidettiin vapaamuotoinen matkainfo.

Matkalle osallistuu Juha ja Jokke Mikkelistä, Repa ja Keijo Kurikasta, Marko ja Petri, sekä matkanjohtaja Jyrki Tampereelta. Matka naisvahvistus Taru on puolestaan Kanta-Hämeen tyttöjä. Puhuttiin ajamisesta, ajojärjestyksestä ynnä muista käytännön jutuista, ja lopuksi todettiin että “puheet on nyt pidetty ja seuraavaksi ajetaan satamaan”.

Satamaan saavuttiin sopivasti ja pyörät saatiin melko pian laivaan ja itsemme hytteihin. Klo 20.15 tavattiin jo illallispuffetin edessä ja loppu-ilta sujuikin laivamatkalle tyypillisesti, eli ruokailua, shoppailua ja illan show esityksen seuraamista ja lopuksi nukkumaan.

Etualalla Jokke, Repa piilottelee takan ja esiintyy edukseen myähemmin muissa kuvissa, Keijo, Juha, Marko ja Taru.

Aamulla laiva olisi satamassa klo 6.00 Ruotsin aikaa joka on klo 7.00 suomen aikaa, joten alkoi arvuuttelu löytääkö puhelin verkkoa keskeltä laivaa kun kun lähestytään Tukholmaa. Se vaikuttaa taas siihen, milloin herätyskello soi lopulta soi. Äkillisiä heratys yllätyksiä on koettu aiemminkin.

Jyrki LehtinenKommentoi