Päivä 1 | Auckland
Matka kohteeseen kesti jotakuinkin 48 tuntia vaihtoaikoineen. Ensin lento Saksaan 2,5h, sitten liki 12h lento Singaporeen ja sitten vielä 10h määränpäähän Uuden-Seelannin Aucklandiin. Lento oli perillä aamulla, joten jetlag - säätö onnistui suht hyvin, kun Sirun kanssa sinniteltiin iltakahdeksaan ja nukuttiin noin aamuseitsemään. Joillain ryhmäläisillä ei mennyt ihan yhtä sujuvasti ja pientä nuutuneisuutta oli havaittavissa vielä iltapäivän infotilaisuudessakin.
Aamu alkoi hotellin runsaalla aamiaisella, jonka jälkeen oltiin pienellä porukalla lähdössä SkyToweriin, mutta kaatosade lykkäsi ideaa parilla tunnilla ja lähdettiinkin vasta taivaan seljettyä. Matkaa hotellilta tötterölle oli noin sata metriä. SkyTower on eteläisen pallonpuoliskon korkein rakennus 328 metrillään ja näkymät sen mukaiset. Paikassa oli alkanut jo jouluteemainen ohjelma ja joka paikkaa koristi joulupallot ja muut asiaankuuluvat tilpehöörit. Vietetäänhän täällä joulua ihan normaalissa ajankohdassa, vaikka se osuukin heidän kesäänsä.
Edellisenä päivänä oltiin jo kierrelty vähän lähiseutua jalan ja todettu, että jopa Aucklandin kokoisessa kaupungissa, täällä maapallonpuolella, on vehreän viidakkomaisia puistoja, erittäin mäkisiä katuja ja tulivuoria. Mitähän upeaa tässä vielä nähdäänkään!
Tovin kierreltyämme mm. satamassa, palasimme hotellille, jossa oli määrä kokoontua ensimmäistä kertaa koko porukalla kello 17:00 infotilaisuuteen. Kertasimme vähän paikallisia liikennesääntöjä, ryhmäajamisen jaloa taitoa ja muita tulevia tapahtumia. Valmistauduimme henkisesti huomiseen ensimmäiseen ajopäivään.
Vasemmalta: Siru, Raimo, Reijo, Harri, Petri R, Jarmo, Anssi, Petri k, Kari, Hannu ja Marja.
Osa ryhmäläisistä oli tullut jo muutamaa päivää aikaisemmin ja ehtinyt ottaa kaupungista kaiken irti ja osa saapui vasta tämän päivän aamuna paikalle, vietettyään Singaporessa välilaskupäivän. Nyt kuitenkin olemme yhdessä valmiina aloittamaan Uuden-Seelannin seikkailumme.
Illalla vielä loistavaan Tony’s Stakehouseen syömään ja sitten unten maille.