Päivät 7-9 | Qui Nhon - Hoi An - Hue

Päivä 7 | Qui Nhon - Hoi An | 320 km

Eilisen sadepäivän jälkeen päästiin tänään nauttimaan auringosta ja jos aamulla vaatteet olivat vielä märät, niin tänään ne kuivuivat. Söimme aamiaisen Qui Nhonissa pienessa paikalliskuppilassa ja lähdimme tien päälle. Tänään matka eteni suh nopeasti riisipeltojen keskellä ja taajamien läpi tänne historialliseen Hoi Ann, joka oli ennen tärkeä kauppasatama, mikä näkyy yhä. Arkkitehtuuri on on sekoitus 1400–1800-lukujen Kiinaa, Japania, Vietnamia ja Ranskaa. Illallinen nautittiin tunnelmallisessa vanhassa kaupungissa.

Päivä 8 | Hoi An - Hue | 150km

Eilinen ilta Hoi Annin paperivaloissa jätettiin taakse ja lähdettin ajamaan kohti Hue:n kaupunkia. Päivän kulttuurikohteena oli Marmorivuori ja sen temppelit Da Nangissa. Vietnamin sodan aikaan Da Nangissa oli ranta jota amerikkalaiset ja australialaiset sotilaat antoivat englanniksi lempinimen "China Beach". Marmorivuorilla sijaitsi vietkongien sairaala, luultavasti kuuloetäisyydellä Yhdysvaltain lentokentästä ja Da Nang Beachistä. Seuraaksi käytiin huollattamassa pyörät Da Nangissa ja siinä meni parisen tuntia vaihtaa öljyt ja tehdä pieniä huoltotoimenpiteitä pyöriin. Huollon jälkeen hieno solan ylitys upeine maisemineen ja kohti Hueta, Vietnamin viimeisten kuninkaiden entistä kotikaupunkia ja Vietnamin tärkeintä historiallista matkakohdetta.

Päivä 9 | Hue | retkipäivä

Tänään tutustuimme Huen historiallisiin paikkoihin päivän kestävällä retkellä. Käytiin lohikäärmeveneellä jokiristeilyllä, ensisen keisarin temppelissä, parin keisarin haudalla ja lopuksi katsomassa miten kartiolakkeja ja suitsukkeita valmistetaan. Siinä oli meille nähtävää yllin kyllin tästä historiallisesta kaupungista. Huomenna jälleen tien päälle ja matka jatkuu kohti pohjoista.