Päivä 13 Prince Albert - Montagu

Comment

Päivä 13 Prince Albert - Montagu

Toiseksi viimeinen ajopäivämme käynnistyi erittäin maittavalla Swartberg -hotellin aamiaisella josta tankkaamaan ja takaisin Oudtshoorniin. Sovittiin että jakaudumme kahteen ryhmään. Ne jotka haluavat ajaa eilstä reittiä takaisin ja ne jotka menevät osan hiekkatietä Swartbergin solan kautta. Itse lähdin jälkimmäiseen ryhmään ja aivan upea oli reitti solan kautta. Ensin soratietä noin 25 kilometriä ja nousu vajaaseen 1500 metriin jossa lämmintä oli mukavat 16 astetta ja sitten takaisin alas ja loppupätkä uutta asfalttia. Oudtshoornista reittimme jatkui tiellä numero 62 mikä on paikallinen kuuluisuus alkaen Porth Elizhabethistä ja päättyen Kapkaupunkiin. Jos Yhdysvalloissa on Route 66, Argentiinassa Ruta 40 niin täällä se on Route 62. Alkumatka reittiä oli makeita mutkateitä ja loppu pitkiä suoria, mutta maisemat olivat upeat koko päivän. Kahviutauot pidettiin Ladysmithissä ja Barrydalessa. Perille Montaguun saavuttiin tänään hyvissä ajoin puoli kolmen maissa.

 Swartbergin sola

Swartbergin sola

 Solan korkein kohta pyörällä 1568 metriä.

Solan korkein kohta pyörällä 1568 metriä.

Tämä toiseksi viimeinen majoituksemme on varsinainen lomakeidas. Parvekkeelta näkyy viinitilat ja täällä on allasalueet, paljon perheitä ja sen sellaista. Mukavaa vaihtelua myös meille. Illallista vietettiin matkalainen Tapio Lempiäisen 65 -päivää juhlistaen. Tapio on nyt minun mukana kolmatta kertaa. Uudessa-Seelannissa, 6-viikon Etelä-Amerikan kiertueella ja nyt täällä Etelä-Afrikassa. Onne Tapiolle.

 Montagun majoituksestamme löytyy tämmöinen pienois vesipuisto.

Montagun majoituksestamme löytyy tämmöinen pienois vesipuisto.

Comment

Päivä 12 Plettenberg Bay - Prince Albert

Comment

Päivä 12 Plettenberg Bay - Prince Albert

Tätä päivää kuvaisin sanalla monimuotoinen. Lähdettiin liikkeelle rauhallisen aamiaisen jälkeen ensin tankkaamaan ja pyörien pikapesulle. Puhtaalla kalustolla liikkeelle ja garden routea pitkin. Garden route on meren rantaa myötäievä tie eikä ainakaan tänään erityisen ruuhkainen. 300 kilometrin mittaisesta Garden routesta ajettiin noin 70-80 kilometrin osuus, jälkeen Georgen kaupungin kohdassa suunta kohti pohjoista ja Swartbergin solaa. Eilesen hiekkapäivän jälkeen päätin että emme aja solan läpi vaan pysymme päällysteellä.

 Pyörien tankkaus ja pesu aamun avauksena.

Pyörien tankkaus ja pesu aamun avauksena.

 Garden route takaa.

Garden route takaa.

 Garden route edestä

Garden route edestä

Ennen solaa kuitenkin matkamme viimeisenä "luontokohteena" Strutsifarmi Oudshoornissa. Vajaan tunnin kierros tutustuen strutsien elämään, pikku lounastauko luonnollisesti strutsin lihalla höystettynä ja kohti Swartbergiä. Eivät jättäneet maisemat kylmäksi tänäänkään ja yli 30 asteen helteessä tultiin loppumatka Prince Albertiin saakka historialliseenyli 150 -vuotta vanhaan Swartberg hotelliin.

 Loppupäivän reittiä :)

Loppupäivän reittiä :)

 

.

Comment

Päivä 11 Grahamstown - Plettenberg Bay

Comment

Päivä 11 Grahamstown - Plettenberg Bay

Olipa aika mielenkiintoinen päivä tänään. Aamusta ajattelin, että päivän reitti on helpohko ja kohtuullisen nopea, mutta matkalle mahtuikin pari pientä muuttujaa. Alkumatka Gramstownista kulki mukavasti ja ajattelin että pistäydytään kahvitauolla Ibhayissä. Katsoin navista, että siellä on nähtävyytenä paikka nimeltä "Single Man's District" ja laitoin sen sitten kohteeksi kun kuulosti mielenkiintoiselta. Osoittautui että kyseinen kaupunki on teollisuuskaupunki ja tuo kohde olikin slummialue ja melkoinen alue olikin. Ihmiset asuivet itsekyhätyissä hökkeleissä valtavan roskamäärän keskellä. Tuli heti tunne, että tänne ei voi pysähtyä vaan olimme kokoajan liikkeessä ja lopulta pääsimme aluleelta loitommalle aidatun Shell huoltoaseman pihaan. Siellä oli juuri menossa aseman rahojen lastaaminen panssaroituun rahankuljetusautoon jota vartioi luotiliivinen mies Kalashnikovin ja kahden toisiinsa teipatun lippaan kanssa. Saimme mennä asemalle sisään vasta kun rahat oli laitettu autoon. Samalla parkkipaikalla vanhempi valkoihoinen mies sanoi meille, että älkää menkö tuolle alueelle (josta siis juuri tulimme). Siellä ammutaa ihmisiä ilman syytä. No keskellä kirkasta päivää ja 11 hengen porukka, niin riski on pieni, mutta itsekseni en tuohon paikkaan illalla menisi.

Aamun lähtötunnelmissa.

Ibhayin slummia. Pahimmissa paikoissa ei viitsinyt jäädä kuvaamaan.

Pikkuteitä Ibhaystä Langkloofiin

Ibhayista matka jatkui mukavia pikkutetietä Langkloofiin, jossa pysähdyimme tankkaustauon jälkeen pienelle grillille lounaalle. Oli muuten matkan ensimmäinen taukopaikka, joka ei ollut huoltoasema. Täällä ei vaan ole huoltoaseimien lisaksi mitään varsinaisia taukopaikkoja muita. Paikan omistaja kysyi, minne suuntaamme ja kun sanoin, että Plettenberg Bayhin samalla kysyen onko suunnittelemani reitti päällystetty oli vastaus "kyllä". No meillä lienee ollut sitten eri reitti mielessä koska käännyttyämme lyhimmälle reitille alkoi pian hiekkatie. Arvioin että se voisi olla noin 30-40 kilometriä hiekkaa ja perille 75 km kun vaihtoehtoinen päällystetty reitti olisi ollut n, 300 km navin mukaan joten valitsin soran. Pölyisiä oltiin kun päästiin majapaikkaan mutta kuitenkin säädylliseen aikaan kello viiden jälkeen. Pidempi päällystetty reitti olisi saattanut viedä iltamyöhään ja olihan tuo reitti todella hieno maisemiltaan. Mukava päivä pikku haasteista huolimatta ja jää mieleen mikä on pääasia :) Illalliselle lähdettiin autokyydillä meren rantaan maittavalle illalliselle.

Langkloofin grillin omistaja toivotti meidät tervetulleeksi.

Matkan virallinen ryhmäkuva III

Reipas soraosuus päivän päätteeksi.

...mikä oli kyllä maisemiltaan hieno.

Comment

Päivä 10 Port St. John - Grahamstown

Comment

Päivä 10 Port St. John - Grahamstown

Hyvin ansaitun vapaapäivän jälkeen lähdimme liikkeelle kohti sisämaata suuntana  Nelson Mandelan museo Mthathassa ( https://www.nelsonmandelamuseum.org.za/ ) Nelson on syntyisin läheisestä kylästä Mvezosta. Museo oli mielestäni tosi hieno ja antoi kattavan kuvan Nelsonin elämästä. Todellakin käymisen arvoinen paikka.

 Nelson nuorena sauhuttelijana

Nelson nuorena sauhuttelijana

 

Museon jälkeen jatkoimme koko päivän taas hienoissa maisemissa. Välillä näkyi niittyjä silmänkantamattomiin ja välillä tuli mutkaisia tieosuuksia metsän keskellä. Päivän päätepisteemme noin 70 000 asukkaan Grahamstown on rauhallinen ja kolonialismin jäljet näkyvät täällä selvästi rakennuksissa. Jälleen onnistunut hieno ajopäivä. Lopussa jäi yksi risteys merkaamatta ja osa ryhmää navigoi hotellille noin 30 minuuttia meidän muiden jälkeen. Helposti löysivät perille.

 Aurinkoa riitti tällekkin päivälle

Aurinkoa riitti tällekkin päivälle

 Pyörillekkin löytyi parkki vastapäisen majapaikan parkkipaikalta.

Pyörillekkin löytyi parkki vastapäisen majapaikan parkkipaikalta.

Comment

Päivä 9 Port St. John (vapaapäivä)

Comment

Päivä 9 Port St. John (vapaapäivä)

Tänään meillä on hyvin ansaittu vapaapäivä täällä Port St Johnin pienen kylän lähellä joen varrella. Kerrassaan hieno paikka kyseisen päivän viettoon. Aurinkoa, lepoa, kylän raitilla käyntiä ja miten kukin haluaa vapaapäivänsä viettää.

Katon kunnostusta majapaikassamme

Aamulenkillä.

Comment

Päivä 8 Durban - Port St. John

Comment

Päivä 8 Durban - Port St. John

Tänään mentiin sitten kahdessa porukassa aamua lukuunottamatta. Päästiin hotellilta liikkeelle hyvissä ajoin ajellen pienen aamuruuhkan läpi. Reilun parinkymmenen kilometrin jälkeen Esko ajoi rinnalle kun pyörästä kuului kova sivuääni. Oli takapyörän laakeri hajonnut ja sen verran että sillä ei kannattanut enää ajaa. Onneksi olimme vain seitsemän kilometrin päässä lähimmästä BMW -korjaamosta, joten sovittiin että Ilkka ottaa minun navin ja kartat, vetää pääryhmän perille ja me mennään Eskon kanssa huoltoon. Näin tehtiin ja lähdettiin etsimään huoltamoa. Tovin kesti huoltamo löytää vaikka osoite oli selkeä, mutta tielle ei ollut mitään kylttejä joten paikallisten neuvoilla se sitten lopulta löydettiin. Huolto toimi hienosti ja parissa tunnissa puolen päivän aikaan Eskon pyörä oli huollettu.

 Hyvää tietä riitti tällekkin päivälle rutkasti...

Hyvää tietä riitti tällekkin päivälle rutkasti...

 ...ja maisemia silmänkantamattomiin.

...ja maisemia silmänkantamattomiin.

Päätettiin ajella samaa reittiä kun muu ryhmä tosin minulla oli karttana vain maps.me -sovellus joka ei tunne eri päällysteitä joten tuli sitten ajettua reilu 25 kilometriä karkeaa soratietä, tosin hienoa sellaista. Upea oli päivän reitti mutta sen verran jouduttiin pitämään tahtia yllä että valokuvat jäivät väliin tänään muutamaa otosta lukuunottamatta. Pääryhmä oli mennyt meidän edellä suunnitellun reitin mukaan (ilman sitä hiekkapätkää) ja heillä oli ollut kiva päivä myös. Nyt ollaan kaksi yötä täällä N'taba Lodgessa ja on muuten taas upea paikka. Laitan tästä huomenna muutaman kuvan. Nyt vähän ukkostaa mutta päästiin koko päivä ajamaan kuivassa kelissä ympäröivistä pilvistä huolimatta.

 Buddha tervehti meitä perillä N'taba river lodgessa.

Buddha tervehti meitä perillä N'taba river lodgessa.

 Ukkonen otti meiltä hetkeksi sähköt pois kesken illallisen.

Ukkonen otti meiltä hetkeksi sähköt pois kesken illallisen.

Comment

Päivä 7 Richards Bay - Durban

Comment

Päivä 7 Richards Bay - Durban

Tiedättekö Zulukuingas Shaka kaSenzangakhonan? Etelä-Afrikan -ryhmämme on edennyt vapaapäivän viettoon Port St. Johniin. aurinkoisiin tunnelmiin. Tässä kuitenkin tarinaa toissapäivältä kun oltiin Zulujen vanhassa valtakunnassa. On kuulkaa hieno maa ja upeat tiet.

Comment

Päivä 6 Drakensberg - Shakaland - Richards Bay

Comment

Päivä 6 Drakensberg - Shakaland - Richards Bay

Viides päivämme  tien päällä tarjosi jälleen hienoja maisemia koko päiväksi ja runsaasti aurinkoa. Verkkaisen aamiaisen jälkeen lähdettiin matkaan puolen kymmenen maissa ja taitettiin pitkin Zulujen maita. Kyllä on Zulujen kelvannut täällä asustella aikanaan. Sen verran vehreää ja hienoa on maisema.

 Aamu valkeni akkunasta tämän näköisenä tänään.

Aamu valkeni akkunasta tämän näköisenä tänään.

Loppupäivästä tehtiin vielä visiitti ja pieni kierros Shakalandin "Zulukylään" Toki se oli tyypillinen turisteja varten rakennettu kylä, mutta meille tehdyssä reilun puolen tunnin ohjelmassa saatiin hyvä peruskurssi Zulujen elämään tai ainakin siihen elämään mitä se oli ennen. Taatusti on ollut myös parempaa kun on oltu perusasioiden äärellä ennen valkoisen miehen saapumista. Loppumatka Richards Bayhin meren äärelle ja kyllä kelpaa.

Comment

Päivä 5 Pongola - Drakensberg

Comment

Päivä 5 Pongola - Drakensberg

Jälleen yksi hieno ajopäivä takana. Aamulla aikainen herätys ennen kuutta, majapaikan rouvan tarjoama kahvikupponen ja kohti jokiristeilyä. Ensin meihän piti ajella hiekkatietä n. 20 kilometriä joen rantaan, pyörät jätettiin rantatörmälle, vaihdettiin kevyemmät kamat ja reiluksi 1,5 tunniksi joelle risteilemään. Näkyihän siellä taas villiä elmää. Hippoja, krokotiielejä pari kirahvia, gnu ja useita lintuja. Risteilyn jälkeen aamiainen hienoissa puitteissa jokimaisemin ja tien päälle.

 Portti auki huusi hauki tai tässä tapuksessa kaiketi krokotiili.

Portti auki huusi hauki tai tässä tapuksessa kaiketi krokotiili.

 Pyörät joen varteen, pukusulkeiset ja risteilemään.

Pyörät joen varteen, pukusulkeiset ja risteilemään.

Tänään saavuttin Kwazulu Natalin maille ja päivän maisemat olivat jälleen todella hienot. Tähän asti Etelä-Afrikka on tarjonnut meille vain toinen toistaan upeita maisemia eikä ole muuten valittamista tämän päivän majapaikassakaan. Kaikilla on oma "asunto" kukkulalla josta näkee alas laaksoon.

Comment

Päivä 4 White River - Swazimaa - Pongola

Comment

Päivä 4 White River - Swazimaa - Pongola

Tänään oli hieno ja mielenkiintoinen päivä. Tasan kello kahdeksan aamulla kävivät koneet edellisyön majapaikan pihassa ja matkaan jatkui kohti etelää Barbetonia. Pikku pysähdys, tankkaus ja suuntana Swazimaa. Barbetonista reitti rajalle kulki huikeissa maisemissa pikku mutkatietä kiemurrellen. Rajanylitys sujui mutkattomasti ja maa oli vaihtunut hetkessä. Barbetonissä kysyin eräältä paikalliselta, että "onko raja auki ja onko tie päällystettyä pääkaupunki Mbabaneen saakka. Molempiin vastaus oli kyllä, joista ensimmäinen oli oikein. Nimittäin Swazimaan puolella ensimmäiset n 20 kilometriä oli soratietä ja vielä melko haastavaa sellaista. Pääsimme kuitenkin ongelmitta sorapätkän läpi vaikka aikaa siihen toki meni.

 Tapio L ja Esko aamu-uinnilla ennen aamiaista.

Tapio L ja Esko aamu-uinnilla ennen aamiaista.

 Hienoja teitä riitti koko päivälle.

Hienoja teitä riitti koko päivälle.

Sen jälkeen alkoivat todella hienot maiseman Swazimaan puolelle. Swazimaa on poikkeus Afrikan maiden joukossa, sillä sen rajat ovat samat kuin siirtomaakautta edeltäneen valtion ja sen johdossa on suurta valtaa käyttävä kuningas. Pääkaupunki Mbabane ohitettin oikelta puolelta ja jatkettiin yhdellä tankkaustauolla Big Bendiin saakka jossa hakeuduttiin kylän taajamaan pienen Spar -kaupan eteen. Tapio V kävi läheisellä polilla paikkuuttamassa isovarpaansa joka sai aiemmin päivällä pienen osuman, ei mitään vakavaa. Sen verran oli kello kun päästiin jatkamaan, että mahdollisuus päästä perille päivän valossa näytti aika ohuelle rajamuodollisuuksista riippuen. Ne menivät ihan mukavasta vaikka lopussa virkaintoinen rajavartija halusi tarkkaan syynätä kaikkien ajokortit. Tottahan 7 kuljettajaa vuokraa pyörät Etelä-Afrikasta ilman ajokortteja, mutta hyvä se on tarkistaa.

 Swazimaan rajalla.

Swazimaan rajalla.

Perille Pongola Game Reserviin saavuttiin pimenevässä illassa mutta ei tarvinnut ajaa lampuilla kuin viimeiset 3 kilometriä. Täytyy sanoa, että vaikka täällä on nyt pimeä ja majapaikka on keskellä viidakkoa tämä vaikuttaa tosi hienolta. Illallinen, unta kaaliin ja huomenna jokiristeilylle aamusta.

Comment

Päivä 3 Krugerin luonnonpuisto

Comment

Päivä 3 Krugerin luonnonpuisto

Olipa hieno safaripäivä tänään. Aamun pimeydessä lähdimme liikkeelle kohti 45 kilometrin päässä olevaa Kurgerin luonnonpuistoaluetta ja auringon noustessa saavuimme puiston laidalle, ekisteröinti portilla ja puistokierrokselle. Isosta viitosesta bongattiin päivän aikana 3/5 eli norsu, puhveli sekä leijona. Muita eläimiä riitti nähtäväksi yllin kyllin. Hieno puisto ja hyvät järjestelyt kaikin puolin. Kuvat kertokoon puolestaan.

k1.jpg
00543200.JPG

Comment

Päivä 2 Centurion - White River 360 km

Comment

Päivä 2 Centurion - White River 360 km

Maittavan aamiaisen jälkeen hotellin auto kuljetti meidän kätevästi vuokraamoon, jossa pakkailtiin pyörät ilmastoidussa näytetilassa, parhaassa jonka olen tähän saakka nähnyt. Siisti ja tilava paikka jossa on helppo laitella rauhassa kaikki tavarat paikoilleen. Vielä paperityöt kahvit ja läheiselle huoltoasemalle vettä ostamaan. Tämän päivän tavoitteena oli tutustua pyöriin ja mennä isoa tietä pitkin koko päivä. Sen verran kuitenkin kilometrejä meillä oli kuljettavana.

 Matkalla vuokraamolle. Kuski teki kaksi keikkaa joista tässä ensimmäinen.

Matkalla vuokraamolle. Kuski teki kaksi keikkaa joista tässä ensimmäinen.

 Kun päästiin ulos kaupunkialueelta, pidettiin ensimmäinen tauko.

Kun päästiin ulos kaupunkialueelta, pidettiin ensimmäinen tauko.

Vuokraamon antoi mukaan BMW;n kalustoon sopivat työkalut, ketjurasvat ja pari varasisärengasta. Kysyin, että olisiko mahdollisesti rengasrautoja, johon vuokraamon täti totesi että niitä ei ole. Ei olisi pitänyt kysyä, koska reilun viidenkymmenen kilometrin jälkeen ja noin viisi kilometriä huoltoasemapysähdyksen jälkeen eturenkaani tyhjeni. Koska tiesimme aseman olevan niin lähellä irrotimme renkaan ja lähdin Kallen kyydillä takaisin huoltamolle. Kävi ilmi että siellä ei ollut mitään rengaspalvelua eikä näinollen rautojakaan. Yksi autokuski koitti auttaa meitä laittamalla renkaaseen täyttöainetta, joka ei kuitenkaan tukkinut vuotoa. Saatiin sitten huoltamon pojilta pari pinehköä ruuvimeisseliä ja vaihto onnistui tiimipelillä. Ajo takaisin pyörälle rengas alle ja pakollisn n. 1,5 tunnin lisäpysähdyksen jälkeen matka jatkui.

 Ensimmäisen ajopäivän savannimaisemaa.

Ensimmäisen ajopäivän savannimaisemaa.

Jos alkumatka oli tasaista savannia, niin loppumatkasta alkoi kaunis kumpuileva maasto ja lämpötila nousi 30 asteeseen. Koko päivän oli mainio ajokeli, pilvistä ja lämmintä 21-30 asteen välissä. Rengasrikosta huolimatta saavuttiin säädylliseen aikaan viiden pintaan majapaikkaamme jossa nautimme maittavan illallisen kaskaatten soidessa.

 Yhdellä tankkaustauolla selvittiin ensimmäisestä ajopäivästämme.

Yhdellä tankkaustauolla selvittiin ensimmäisestä ajopäivästämme.

 Maittava illallinen kruunasi päivän.

Maittava illallinen kruunasi päivän.


Oli onnistunut ensimmäinen ajopäivä. Huomenna on sitte aikainen herätys kun 05:00 safariopas tulee hakemaan meitä bongaamaan isoa viitosta :)

 

Comment

Päivä 1 Centurion (Pretoria)

Comment

Päivä 1 Centurion (Pretoria)

Lähdin liikkeelle toissailtana 18:15 lennolla Helsingistä Istanbulin kautta Johannesburgiin jonne saavuin eilen torstaina kymmenen jälkeen aamupäivällä. Poistuminen koneesta ja passin tarkastus sujuivat nopeasti ja ongelmitta. Laukku saapui myös nopeasti ja ehjänä hihnalle joten alku oli lupaava ja hyvin se siitä jatkuikin. Tuloaulassa oli pieni infopiste josta varasin heti taksin ja pyysin, että ennen taksia haluan varata rahaa ja ostaa prepaid -kortin uuden karheaan kanarialinnun väriseen Nokia 3310 matkapuhelimeeni. Kaikki sujui nopeasti kentällä ja pian olin 45 kilometrin matkalla kentältä hotellille.

Pyörävuokraamomme sijaitsee Pretoriassa Centurionin aluella, joten hotellin valinta läheltä vuokraamoa on looginen valinta. Matkan aikana ehdin keskustella taksikuskin kanssa paikallisesta liikenteestä ja taksijärjestelmästä täällä. Kuljettaja oli taksirenki, jolla oli juuri takanaan 24 -tunnin työvuoro ja kertoi menevänsä kyydin jälkeen kotiin seitsemän tunnin unille ja taas töihin, joten leivän eteen on tehtävä pitkää päivää.

 Lähiömaisemaa hotellimme vieressä.

Lähiömaisemaa hotellimme vieressä.

Einen meni lepäillessä ja loppuja rästihommia tehdessä. Illalla kävin hotellin ravintolassa illallisella ja se päivä olikin siinä. Tänään aamupäivä meni myös vielä vähän kotimaassa kesken jääneitä töitä tehden ja valmistautumalla tulevaan matkaan. Matkalaisista Tapio ja Irma olivat jo saapuneet muutamaa päivää aiemmin. Vaihdettiin muutama sana aamupäivällä hotellin aulassa ja lähdin kävellen vajaan 3 kilometrin päähän vuokraamolle katsomaan pyöriä ja asentamaan navitelineen omaan pyörääni. Hyvältä näytti kaikki siellä, kalusto on priimaa ja palvelu pelasi. Sain paluukyydin vuokraamon työntekijältä läheiseen ostoskeskukseen, jossa tein vielä viimeisiä hankintoja, muun muassa Eteläisen Afrikan kartan ja toisen muistikortin kameraan.

 Vahinkokuva matkanjohtajan vasemmasta jalasta matkalla kohti vuokraamoa

Vahinkokuva matkanjohtajan vasemmasta jalasta matkalla kohti vuokraamoa

 ...jonne saavuin kolmen kilometrin ja n. 30 minuutin päästä kun piti välillä aina navigoida.

...jonne saavuin kolmen kilometrin ja n. 30 minuutin päästä kun piti välillä aina navigoida.

 Kalusto valmiina huomista varten.

Kalusto valmiina huomista varten.

 Hotellin kyljessä on pieni "laguuni" vieraiden iloksi

Hotellin kyljessä on pieni "laguuni" vieraiden iloksi

 Matkanjohtajan toimisto hotellihuoneessa on hiano. Vaan hirvenpää puuttuu seinältä.

Matkanjohtajan toimisto hotellihuoneessa on hiano. Vaan hirvenpää puuttuu seinältä.

Loput ryhmästä saapuivat hotellille suunnilleen viiden maissa iltapäivällä.Kokoonnuttiin hotellin ailassa kello seitsemän, pidettiin matkainfo ja syötiin hotellimme buffetillallinen paikallisin oluin ja viinein höystettynä. Hyvissä ajoin nukkumaan ja valmistautumaan huomiseen ajopäivään.

Meitä on tällä matkalla mukana:
Tapio Lempiäinen Kurikasta
Esko Mäki Tampereelta
Ilkka ja Maija-Leena Huttunen Turusta
Tapio Veniniemi ja Irma Luoma Tervakoskelta
Pentti ja Saara Nyrönen Hangosta
Kalle ja Kaisa Hokkanen Keiteleeltä (Eivät lähisukua hienosta sukunimestä huolimatta :))

 Matkainfossa hotellin aulassa. Sen verran väsynyttä on tänään tulleet pitkiltä lennoilta, että emme jääneet ryhmäkuvia ottamaan. Niitä kyllä ehtii vielä ottaa.

Matkainfossa hotellin aulassa. Sen verran väsynyttä on tänään tulleet pitkiltä lennoilta, että emme jääneet ryhmäkuvia ottamaan. Niitä kyllä ehtii vielä ottaa.

Comment