Päivä 7 Nha Trang - Quy Nhon

Vapaapäivä pidetty ja on aika jatkaa matkaamme. Olemme siis ajamassa Vietnamia päästä - päähän. Lähdimme viime sunnuntaina Ho Chi Minh Citystä, joka tunnetaan paremmin entisellä nimellä Saigonina ja matkamme päättyy Vietnamin pääkaupunkiin Hanoihin. Tänään olemme aika tarkasti matkamme puolivälissä. Olemme ajaneet noin 1000 km. Tämä perjantaiaamu oli pilvinen ja sääennustus oli luvannut sadetta. Pakkasimme pyöriämme klo 8 aamulla ja sää näytti oikein hyvältä. Ajettuamme noin 10 minuuttia, niin alkoi satamaan, joten pyörät tiensivuun ja sadekamppeet päälle. Ainoastaan Kosken Jussi ei täällä Vietnamissa sadekamppeita päälleen vedä. Hän sanoi; “Nopeudet on noin hiljaiset ja täällä on näin lämmin, niin ajaa voi vaikka kalsareilla.” No oli Jussilla sentään verkkarit jalassa, jotka ei täällä ole ollenkaan huono valinta. Ne ainakin kuivuu nopeasti. Tämä päivä ajettiin erittäin vaihtelevissa olosuhteissa. Välillä paistoi aurinko ja välillä tuli vettä kuin saavista olisi kaatanut. Mutta olimme kuitenkin hyvissä ajoin hotellilla ja menimme suoraan hotellin ravintolaan syömään tämän reissun ensimmäiset pizzat. Hotellissa vietettiin kahdet eri häät ja iloiset juhlijat täyttivät aulan Yksi lahja työnnettiin hissiin ja mikä muukaan se olisi ollut kuin punainen scootteri. Niitä täällä Vietnamissa on todella paljon. Pizzan jälkeen muutama meistä miehistä kävi saunassa, jossa lämpötila oli asetettu 48 asteeseen. Ei tullut hiki. Ryhmämme naiset kävivät pedikyyrillä.

Illallinen hotellin ravintolassa ja huoneisiin. Olemme aivan merentuntumassa ja aallot lyövät rantaan erittäin voimakkaasti. Tuohon ääneen on mukava nukahtaa.

Hymy ei hyydy tällä ryhmällä vaikka joutuu sadevaatteet päälle laittamaan.

Eikä se hyytynyt matkanjohtajaltakaan, vaikka sadevaatteet piti kaivaa esiin.

Vettä tuli välillä oikein rankastikin.

Välillä oli pitkiä kuivia pätkiä mukavalla rantatiellä. Ei siis satanut kokoajan.

Majoitumme tänään tämännäköiseen paikkaan. Seagull hotel on majoituspaikan nimi ja Quy Nhon on kaupunki.

Tältä näyttää maisemat oman huoneen parvekkeelta.

Kosken Jussi ja paikallinen pizza.

Häähumua hotellin aulassa. Tuohon valkoiseen pieneen taloon jokainen häävieras sulloi setelirahoja.

He saivat toisensa. Onnittelut.