Päivä 1 Jyväskylä - Helsinki - Doha - Ho Chi Minh City

Matkaan lähdettiin perinteisesti Kirrin Nesteeltä. Reppunsa olivat pakanneet reissua varten Raimo Lajunen, Jukka Korpela, Maarit Jakosuo, Juha Koski ja Jarmo Emppu Nieminen. Samasta paikasta lähdimme viime syksynä Route 66++ matkalle. Matkalla poimimme Jyväskylästä vielä Helkan kyytiin ja kun Aimon kanssa oli sovittu, että nähdään Ho Chi Minh Cityssä, jonne Aimo matkusti suoraan Turkista, niin kaikki pääsivät matkaan.

Hihnalle laukku ja koneeseen. Helka Marja Rasila on valmis matkaan.

Aimo Paajoki tuli Turkista Ho Chi Minh Cityyn ja odotteli meitä muita vuokraamossa, kun saavuimme vihdoin perille

Päästyämme Qatar Airways lennoilla Helsinki- Doha - Ho Chi Minh City vihdoin perille otimme lentokentältä tilataksin ja menimme hakemaan meille varatut moottoripyörät. Paperityöt,pakkaaminen ja matkanjohtajan pyörän lisävarustelu kun oli tehty, niin vihdoin pääsimme ajamaan Vietnamin veikeään liikenteeseen. Toki ajomatkamme oli vain muutama kilometri vuokraamosta hotellille, mutta olen varma, että jo sillä matkalla me näimme enemmän scootterita, kun viime kesänä yhteensä.

Matkamme virallinen illallinen ja iltakahvit kaupungilla ja olimme valmiita lähtemään hotellille. Huomenna jatkamme matkaa kohti etelää; Mekong joen rantaan.