Päivät 10 - 12 | Kathmandu - Hetauda - Muzaffarpur -Silguri

PÄIVÄ 10 | KATHMANDU - HETAUDA | 130 KM

Kathmandu jäettiin taake ja suunnattiin kohti etelää. Jouduimme tekemään reittimuutoksia, koska saimme tietää, että Biratnagarin rajalta ei pääse enää yli Intian puolelle. Intia on vähentänyt rajoja, joista ulkomaalaiset pääsevät yli Nepalista. Siispä suuntasimme kohti Raxaulin raja-asemaa päämääränä Hetauda tai tarkemmin hieman vielä kaupungista pidemmälle resorttiin joen varrelle. Tosin joki on näin kuvan kauden aikaan melko kuiva. Mutta päivä ajo, se oli tosi hieno. Saimme nauttia upeista mutkateistä ja hienoista maisemista koko päivän. Perilllä puoli viiden maissa joten päivä oli myös mukavan kevyt kun Kathmandusta starttasimme tänään yhdeksältä.

Kaikille matkalaisille hyvän onnen toivotukset lähdön hetkellä.

PÄIVÄ 11 | HETAUDA - MUZAFFARPUR | 160 KM

Tänään jätimme Nepalin taaksemme ja suuntasimme takaisin intian puolelle. Hetaudasta oli rajalle noin 40 km ja olimme rajalla jo hyvissä ajoin kahdeksan aikaan. Ajettiin suoraan Intian puolelle, koska Nepalin tullitoimisto on melko huomaamaton. Ei muuta u-käännös ja hakemaan poistumisleimat. Se sujui nopeasti ja takaisin Intian puolelle. Siinä meni pidempi aika vaikka meillä oli viisumit. Noin 1,5 tuntia yhteenä. Sitten päästiin Raxauliin ja isoa tasaista tietä perille Muzaffarpuriin. Tämä on tyypillinen pölyinen kaupunki Intiassa. Tämän tyyppisiä täällä on vaikka kuinka paljon. Tämä on 126 suurin kaupunki Intiassa reilulla klähes 400 000 asukkaalla, joten se kertoo paljon tämän maan väkimäärästä. Pienen säädön jälkeen päästiin hotelliin ja nautittiin illallinen…

PÄIVÄ 12 | MUZAFFARPUR - SILIGURI | 390 KM

Tänään oli sitten vuorossa matka reissumme päätepisteeseen Siliguriin. Kilometreissä matka oli reissun pisin, mutta tie oli melko nopeaa edetä. Lähdimme kuitenkin varmuuden vuoksi liikkeelle kello 7 ja söimme aamiaisen tien päällä. Alkumatka ensimmäiset parisaa kilometriä taittuivat melko ripeästi intialaista “moottoritietä” pitkin, tosin täällä se ei ole aivan sama. Vastaa voi siinäkin tulla mitä tahansa. Sitten alkoin noin 50 kilometrin tietyö osuus ja jälleen nopeaa tietä. Maisema oli aika peltopainotteista ja pölyisiä taajamia, kunnes saavuttiin Länsi-Bengaliin. Maisema muuttui heti osavaltion rajalla. Oli verheämpää viidakkoa ja selkeästi siistimpää. Perillä oltiin viiden aikaan ja suunnattin suihkun kautta illalliselle.