Päivä 4 | Tromssa - Senja - Svolver | 400 km |

Tänään oli aikainen herätys, sillä päivän ainoa yhteytemme Senjan alueelta Lofooteille lähtisi klo 13.00 ja halusimme varmistaa, että olemme ajoissa satamassa.  Olimme lähtövalmiina klo 6.45 odottamassa mukaan luvattuja eväspussejamme, mutta olikin käynyt niin, että hotellin respan asiakaspalvelija oli unohtanut välittää tilauksemme keittiölle. Lähdimme liikkeelle klo 7.15 ja painelimme tuntureille niin, että “hippulat vinkuu”, eli melkein maximun attack ajan käytön suhteen, ja hyvin onnistuttiin.

Tänään oli aikainen herätys, sillä päivän ainoa yhteytemme Senjan alueelta Lofooteille lähtisi klo 13.00 ja halusimme varmistaa, että olemme ajoissa satamassa. Olimme lähtövalmiina klo 6.45 odottamassa mukaan luvattuja eväspussejamme, mutta olikin käynyt niin, että hotellin respan asiakaspalvelija oli unohtanut välittää tilauksemme keittiölle. Lähdimme liikkeelle klo 7.15 ja painelimme tuntureille niin, että “hippulat vinkuu”, eli melkein maximun attack ajan käytön suhteen, ja hyvin onnistuttiin.

Niin kiire meillä ei kuitenkaan ollut, etteikö oltaisi ehditty kiertää tunnelit ja pikatiet rantatien kautta. Oma-evästauko pidettiin tasan 100 km päässä tuntureilla, josta määrätietoisesti sitten singahdettiin kohti Senjan aluetta ja määräsatamaamme Gryllefordia. Ehdimme hienosti perille tietöistä huolimatta, tosin siinä joku liikenteenohjaaja saattoi hieman pahastua kun emme alistuneet täysin hänen käskyvaltansa alle. Tekevälle sattuu..

Pentti, Mervi ja Jukka aamupalalla

Pentti, Mervi ja Jukka aamupalalla

Myös Lauralle, Hannelle ja Hannulle aamupala tuntureilla maistui

Myös Lauralle, Hannelle ja Hannulle aamupala tuntureilla maistui

Noin 2,5 tunnin laivamatka sujui mukavasti pyöreäpohjaisen laivamme kelluessa kohti etelää. Potentiaalinen valaiden bongauspaikka ohitettiin ilman valashavaintoja, ja kohta oltiikin Andenesin satamassa. Pikatie, eli mutkainen ja kapea maantie joka vie satamasta etelään sai palvella kiireisempiä, sen sijaan valitsimme vielä pienemmän, Norjanmeren rannikkoa seuraavan pikkutien, jota seuraten päädyimme pikkuhiljaa nopeimmille teille ja takaisin asutuksen pariin.

Noin 2,5 tunnin laivamatka sujui mukavasti pyöreäpohjaisen laivamme kelluessa kohti etelää. Potentiaalinen valaiden bongauspaikka ohitettiin ilman valashavaintoja, ja kohta oltiikin Andenesin satamassa. Pikatie, eli mutkainen ja kapea maantie joka vie satamasta etelään sai palvella kiireisempiä, sen sijaan valitsimme vielä pienemmän, Norjanmeren rannikkoa seuraavan pikkutien, jota seuraten päädyimme pikkuhiljaa nopeimmille teille ja takaisin asutuksen pariin.

Päivän toinen lauttamatka Melbystä Fiskebollin vei meidät ikään kuin kettiön oven kautta  aivan Lofottien sydämeen, vain 40 km päähän Svolverista, joka tulisi olemaan kahden seuraan yön yöpymispaikkaamme.

Päivän toinen lauttamatka Melbystä Fiskebollin vei meidät ikään kuin kettiön oven kautta aivan Lofottien sydämeen, vain 40 km päähän Svolverista, joka tulisi olemaan kahden seuraan yön yöpymispaikkaamme.

PHOTO-2021-08-25-19-08-59 2.jpg
Seitsemän moottoripyörää vastaa ainakin yhtä bussia

Seitsemän moottoripyörää vastaa ainakin yhtä bussia

Illallinen tutun kaavan mukaisesti

Illallinen tutun kaavan mukaisesti

Pirtelö-Pentti :)

Pirtelö-Pentti :)

Jääkarhukerhon pojat Ice & Björn…

Jääkarhukerhon pojat Ice & Björn…

Missä ollaan, miltä maistuu?

Missä ollaan, miltä maistuu?

Säätila Lofoteilla oli erinomainen ja aurinko porotti melkein kirkkaalta taivaalta kun saavuimme majapaikkaamme, ja se tiesi erinomaisen upeaa auringonlaskua. Majoitus- ja ruokailurutiinien jälkeen nautittiin jälkiruoaksi myös Lofottien kuutomosta ja lähes peilityynestä merestä.

Säätila Lofoteilla oli erinomainen ja aurinko porotti melkein kirkkaalta taivaalta kun saavuimme majapaikkaamme, ja se tiesi erinomaisen upeaa auringonlaskua. Majoitus- ja ruokailurutiinien jälkeen nautittiin jälkiruoaksi myös Lofottien kuutomosta ja lähes peilityynestä merestä.

Svolver by night

Svolver by night

Jyrki LehtinenKommentoi