Päivät 5-7 | Kalliovuoret | Balfour - Revelstoke - Banff

Päivä 5 | Balfour - Revelstoke | 300km

Tämän päivän ajoreiteistä ei nautinto enää paljon voi parantua! Etenkin New Denverin ja Nakuspin välinen pätkä jäi mieleen. Mutta käytännössä koko päivä puhdasta ajamisen iloa. Liikennettä hyvin vähän, asfaltti erinomaisessa kunnossa, kelit kohdallaan, mutkia ja maisemia riittämiin...

Reija ja Anu ja järvimaisemat!

Mutkia riitti - en kerennyt laskemaan! :)

Olin ennen matkaa ehkä hieman skeptinen siitä, että pärjäänkö Harrikalla muiden pyörien seassa mutkateillä, mutta pelko osoittautui turhaksi - hyväpintaiset tiet ja sopivan loivat mutkat ovat kuin luotuja kaikennäköisille prätkille...

Tästä kyltistä 50 kilometriä lautalle ja kuva otettu klo 12.00. Kerettiin 12.30 lautalle 3 minuuttia myöhässä. Onneksi lautta oli saman verran aikataulusta jäljessä :) Suoraan kyytiin Galena Bayn satamassa ja 20 minuuttia myöhemmin olimme Arrow lakesin toisella puolella...

Lauttamatkan jälkeen ajoimme heti sivuun uimaan ja annettiin kaikille muille ajoneuvoille puolentunnin etumatkan. Sillä lailla pääsimme taas nauttimaan tyhjästä baanasta aina päättäriin asti - Revelstoke.

Revelstokissa emme suinkaan menneet suoraan hotellille, vaan kipusimme noin 2 kilometrin korkeuteen ”Revelstokin National Parkkiin”  - suurimman osan pyörillä, mutta huipulle asti päästäkseen piti myös hieman hikoilla :)

Päivät 6-7 | Revelstoke - Banff | 300km

Koneet käy klo 09.00 ja laihan aamiaisen jälkeen lähdemme liikkeelle. Lauantai aamu keskellä kesää Kanadassa ja allamme on suosittu highway 1, joka myös alueen ainoa tie, joten muutakin liikennettä riittämiin. Glacier kansallispuiston kohdalla myös paljon korjaustöitä, joten liikenne hieman tökkivää aamun ensimmäiset pari tuntia.

Katsotaan tulevan päivän reitti läpi ”aamupalaverilla” :)

PeterPanBiken konseptiin kuuluu ”aamiainen kaikilla kolesteroleilla”, joten korvasin porukalle hotellin manneraamiaisen kunnon mättöllä suositussa kanadalaisessa ketjuravintolassa - Tim Hortonissa!

Goldenin kohdalla päätimme tehdä pienen poikkeaman suunnittelusta reittistä ja käydä katsomassa Kicking Horse resostin. Talvisin varmasti mieletön laskettelukeskus, mutta myös kesäisin vilkas paikka. Ja aivan syystäkin. Gondoolilla nousimme 20 minuuttia huipulle - 2345 metriä!

Goldenin jälkeen myös ruuhka hälveni ja pääsimme nauttimaan ajaamisesta täysin rinnoin. Lake louisin kohdalla käänyimme tielle A1, joka näytti kartassa paljon highwaytä hauskemmalta ja sitä se olikin!

10 kilometriä ennen hotellia taivaalta tuli matkamme ensimmäiset sadepisarat vastaan, mutta 5 kilometriä myöhemmin tie olikin jo kuiva. Eli ei vieläkään tarvinnut tällä matkalla sadevehkeitä kaivaa laukusta ;)

Illallinen hyvässä porukassa ja juttu lentää. Erikoiskiitos Pirkanmaan matkamotoristeille jotka muistivat Reijan synttärit kuplivalla juomalla ja illallisella!  Kippis!

Huominen vapaapäivä vietetään Banffin kylässä. Tekemistä riittää monen lähtöön - koskenlaskua, patikointia, shoppailua, pyykkien pesua ja jotkut rautaperset jopa lähtivät ajelulle :)