Päivä 8 Springfield - Lebanon 481 km

Hotellistamme löytyi kaikki ne palvelut mitä tarvitsimme. Illallinen, hyvä sänky ja aamiainen. Myös aamu-uinti olisi ollut mahdollista. Altaan pohja oli oikein koristeltu Route 66 teemalla. Kukaan ei kuitenkaan altaaseen pulahtanut, vaikka keli oli jo aamusta aurinkoinen ja lämmin. Ajoimme kohti St. Louisia tietä 66 joka kiemurtelee valtatie 55 molemmin puolin. Olimme ajaneet noin puolituntia, kun Markon pyörään syttyi moottorin häiriövalo. Ajoimme heti huoltoasemalle ja tarkistimme öljymäärän. Se oli ok, mutta keltainen häiriövalo vaan jatkoi palamista. St. Louisiin päästyämme muu ryhmä meni tutustumaan Gateway Arch muistomerkkiin, joka myös Saarisen kaarena tunnetaan. Onhan sen suunnitellut suomalainen arkkitehti Eero Saarinen. Kaari kyllä näkyy hienosti monen kilometrin päähän tulitpa St. Lousiin mistä suunnasta tahansa. Marko Vainio ja minä lähdimme Gateway Harley Davidson liikkeeseen. Päästyämme liikkeen pihaan oli itse johtaja patsastelemassa ulkona. Hän ohjasi meidät huoltoon ja sitten alkoi tapahtua. Testeri pyörään, vikakoodi ilmoitti kaasukahvassa olevan vikaa ja se vaihdettiin, koska osa löytyi hyllystä. Me Markon kanssa vietimme aikaa Harley myymälän loungessa kahvia juoden. Remontti meni takuuseen ja me pääsimme lähtemään takaisin kaaren juurelle, missä muu ryhmä meitä odotti. He olivat käyneet kaaren sisällä kulkevassa kapselissa katsomassa maisemia ja siipirataslaivalla syömässä ja juomassa. Illaksi ajoimme meille PeterPanBikeläisille niin tuttuun Murger Moss motelliin, missä omistaja Ramona Lehman oli meitä vastassa. Motellin viereen oli tullut myös uusi ruokapaikka nimeltä Taco John, jossa piipahdimme. Kaiken kaikkiaan päivästä jäi kuitenkin erittäin positiivinen kuva, vaikka pieniä ongelmia oli Markon pyörässä.

Ravintola jossa söimme aamupalan ja uima-allas oli, niin Routee, niin Routee.

Sillä aikaa, kun Marko ja minä kävimme korjauttamassa Markon rikkoutuneen kaasukahvan muu ryhmä tutustui Gateway Arch muistomerkkiin ja vietti mukavaa keskipäivää 30 asteen helteessä vieressä olevassa puistossa.

Kyllä palvelu pelasi Gateway Harley Davidson liikkeessä. Sillä aikaa, kun pyörä korjattiin, niin Marko Vainio ja blogia kynäilevä matkanjohtaja Emppu Nieminen nautti loungessa kahvia ja pikkupurtavia.

Ennen kuin saavuimme Ramonan emännöimään Murger Moss motelliin näimme Route66 tienvarressa maailman suurimman keinutuolin

Moottoripyörät ja motelli hiljenee yöksi.