PÄIVÄ 3 | NAFPLIO-MONEMVASIA | 187 km

Maanantaina otettiin, näille Kreikan reissuille, tyypillinen liikekannallepano. Lähtö oli sovittu aamiaisen jälkeen klo 9:30 ja se aikataulu piti.  Yöllä oli satanut ja pyörät olivat aamulla päällystettynä Saharan hiekalla, joka laskeutuu sateen mukana alas ja peittää kaiken. Pyyhesulkeisten jälkeen pyörät näytti taas entisiltä ja päästiin matkaan.

Määränpäänä on tänään Monemvasian linnoituskaupunki, joka sijaitsee Peloponnesoksen etelärannikolla. Matkalla pysähdyttiin pittoreskiin, myös kiipeilyreiteistään kuuluisaan Leonidion kylään. Seuraavana stoppina ennen lounasta oli kallion kylkeen rakennettu luostari Moni Elonis, josta toiset ostivat myös hunajaa kotiin viemiksi.

Lounas nautittiin Kosmaksen vuoristokylässä ja lähdettiin taas laskeutumaan kohti Monevasiaa. Matkalla alas, yhdessä kylässä, ajelimme kilometrin verran satapäisen lammaslauman seassa.

Monemvasia on Peloponnesoksen niemimaan etelärannikolla sijaitseva 1400 vuotta vanha kylä ja linnoitus. Linnoitus on rakennettu pienelle, jyrkälle kalliosaarekkeelle, joka aikoinaan on ollut irti mantereesta. Nykyään saari yhdistyy mantereeseen ja Gefyran eli Uuden Monemvasian kylään pengertiellä. Monemvasian kylä on kokonaisuudessaan linnoituksen sisällä.

Majoituimme ryhmän kanssa linnoituksen sisällä olevaan, viihtyisään boutique hotelliin. Illalla kokoonnuimme taas yhteiselle illalliselle, jossa myös kävimme läpi seuraavan päivän ajo-ohjelman