PÄIVÄ 1 | ATEENA | INFOTILAISUUS JA VUOKRAAMO |0km_:

Vaikeaa valita kun on niin paljon vaihtoehtoja…

Matkamme Peloponnesoksen kierrokselle alkoi jo oikeastaan eilen perjantaina, kun tulimme kaikki samalla koneella Ateenaan. Matkaan lähti itseni lisäksi 12 innokasta moottoripyörämatkailijaa ja odotukset tietenkin kaikilla korkealla, myös matkanjohtajalla. On luvattu paitsi lämpöä ja mukavia mutkateitä, myös Välimeren ruokakulttuurin parhaita paloja. Aegean Air:n suora lento Ateenaan lähti Helsingistä iltapäivällä ja kentältä oli vielä lyhyt siirtymä Rafinan kaupunginosaan, jossa olemme kaksi ensimmäistä yötä. Eilen tullessamme satoi lähes koko yön ja tänään iltapäivällä taivas jo selkeni ja huomiseksi on luvattu täydellistä ajokeliä +21c. Tänään Lauantaina pidimme hotellissamme INFO tilaisuuden jossa käytiin läpi ajopäiviin liittyviä turvallisuusasioita ja seuraamme liittyi myös Ateenassa asuva Susanna, joka toimii viikon ajan meidän pikkubussin kuljettajana ja paikallisoppaana. Iltapäivällä lähdimme kuljettajien kanssa käymään vuokraamossa, joka sijaitsi muutaman minuutin ajomatkan päässä hotellilta. Täytettiin tarvittavat vuokrasopimukset ja katsottiin kaikille sopivat pyörät. Kaikki ennakkovaraukset eivät toteutuneet sellaisenaan, (eri syistä) mutta muuten kaikki meni sujuvasti ilman Kreikkalaisille usein tyypillistä “säätöä”. Matkaan lähtee nyt kaikenlaista kalustoa, ryhmällä on peruspyörien ( BMW GS1250) lisäksi pienempiä Bemareita, pari CF-motoja ja yksi Royal Enfield. Tänään emme vielä ottaneet pyöriä alle, vaan palasimme hotellille ja illalla suuntasimmekin vielä tervetuliaisillalliselle Kreikkalaiseen tapaan, pitkän pöydän ääreen. Illallisella Rafinan sataman tavernassa nautittiin auringonlaskun aikaan viikon ensimmäinen noin 8 ruokalajin meze-ateria joka koostui tietenkin Kreikkalaisista herkuista ja paikallisista viineistä. Kukaan ei kai jäänyt nälkäiseksi:) Aamulla aloitetaan sitten pyörien päällä, suuntana Korintin kanava ja siitä rantatietä pitkin Nafpilionin vanhaan kaupunkiin seuraavaksi yöksi.

Outi, Tiina ja Leena

INFO tilaisuudessa MJ Antti sekä Susanna, paikallisopas ja autokuskimme.