1 päivä | Andalucia | Retki Caminito Del Reylle ja matkan aloitusillallinen

Vuoden ensimmäinen Andalucian matka aloitettiin yhden lisäpäivän merkeissä.. Matkoillemme on alkanut osallistua entistä enemmän käveleviä motoristeja, joille extrapäivä patikkaretken merkeissä ennen moottoripyöräilyä on ihan OK. Ole!

Teimme patikkaretken Espanjan suosituimmalle ulkoilma matkailukohteelle, Caminito del Reylle niiden matkalaisten osalta, joiden kalenteriin yksi lisäpäivä mahtui. Caminiton kävelyn liput pitää hankkia noin kolme kuukautta ennen ajankohtaa, jos aikoo suunnitellusti reitille päästä.

Lähtö padolta.

Ryhmä Caminito; Esa, MInna, Jouko, Elina, Juha ja Jani.

Ensin pari kilometriä helppoa hiekkatietä, samoin lopussa, välissä kolme ja puoli kilometriä rotkomaisemia.

Aamulla klo 8.30 vuokraamon reipas toimihenkilö toimitti uuden karhean, kahdeksan henkilön Ford Transitin, josta tuli tämän päivän kulkuvälineemme. Ajelimme komeasti pakulla Caminitolle, minne saavuimme jo hyvissä ajoin niin, että aikaa jäi myös kahvittelulle. Yllätyksellisesti reitillekin päästiin reipas puoli tuntia etuajassa, joten nyt oli tähdet kohdillaan, tosin aurinko oli vain vain puoliksi mukana näissä talkoissa.

Jyrkin pakupalvelu vei turistin reitin alkuun ja odottaen reippailijaa reitin toisessa päässä noin 7,5 km kävelyn jälkeen. Tunnelma oli korkealla kun suuntasimme pätikkaretken päätteeksi hieman urbaanimpaan ympäristöön, eli Malagan keskustaan nauttimaan myöhäistä lounasta. Ruokapaikaksi olimme valinneet legendaarisen ja nimeltään hauskan El Pimpi -ravintolan. Pimpissä nautimme kevyen välitankkauksen, jonka jälkeen astelimme kevyin askelin kaupunkikävelyn. Malagan vanha keskusta valmistautui pääsiäisen viettoon täydellä tohinalla koristellen mm. parvekkeita värikkäillä kankailla ja rakentamalla katsomoita Pääsiäisenä tapahtumaa seuraavaa yleisöä varten.

Tämän pika kaupunkikierroksen jälkeen suunnistimme takaisin Torremolinoksen hotellille, missä tapasimme ryhmämme kolme uutta jäsentä, jotka olivat saapuneet päivän kuluessa hotellille.

Esa, Elina ja Juha johtaa joukkoa, ryhmässä oli toki muitakin turisteja.

Caminito Del Rey, Kuninkaan polku.

Transit -tukijoukkue

Malaga

Tämän päivän moottoripyörämatka alkoi tietysti infotilaisuudella, jossa kerrattiin tulevien päivien ohjelmaa ja puhuttiinpa muutama sana turvallisesta ajamisestakin.

Ensimmäisen matkapäivän ilta päätettiin Välimeren rannassa illallisen merkeissä.

Öitä, aamulla klo 8.30 lähtee vuokraamo kuljetukset.