Tiedustelut ja varaukset myös:

+358401965721 tai

mail@peterpanbike.fi

 

Route66++ | Usa-Kanada | moottoripyörämatka

...oletko haaveillut ajaa Pohjois-Amerikan mantereen poikki New Yorkista - Los Angelesiin? Aja se nyt olevan vuoden mallilla olevalla Ultra Glidella, Road Kingillä, Heritage Softtaililla tai jollakin muulla Harley-Davidsonilla alusta loppuun. Ajamme ensin New Yorkista Chicagoon Kanadan kautta, josta jatkamme historiallista Route66-reittiä ja sen laitoja Los Angelesiin. Matkaa teemme noin 7000 kilometriä 17 ajopäivän aikana, 12 osavaltiossa.

Näet ja koet mm...
...moottoripyöräilyä, moottoripyöräilyä ja moottoripyöräilyä. Kaktusten reunustamia suoria. Auringon peittämiä mutkia. Monen tv-sarjan New Yorkin ja Chicagon. Niagaran putoukset. Ei mistään tutun pienen Lebanonin. Kuvan kauniin Santa Fen. Häikäisevän upean Grand Canyonin. Orange County Choppersin customit. Red Rock Canyonin. Epätodellisuuden todellisuudessa, Las Vegasin. Sokerina pohjalla Tyynen valtameren mainingit.

 

ROUTE 66 ++ PÄIVÄMÄÄRÄT & HINNAT

MATKAPÄIVÄT
01.09 - 19.09.2017 | 19pv
07.09 - 25.09.2018 | 19pv

  • Kuljettaja 6290€
  • Matkustaja 2990€
  • 1hh +900€

  • Millä ajetaan?

    HINTAAN KUULUU

  • Suomalainen matkanjohtaja
  • Matkainfo Suomessa ennen matkaa
  • Majoitus hyvissä keskitason hotelleissa ja motelleissa
  • Moottoripyörän vuokra kaikkine lisineen (sis. täyskasko- vakuutuksen)
  • Bensat
  • Parkkipaikka- ja tietullimaksut
  • Aamiainen (oikea) & päivällinen kaikkina ajopäivinä
  • Juomarahat hintaan kuuluvista aterioista
  • Luonnonpuistomaksut Grand Canyoniin ja Red Rocks NP'hen
  • Museoiden pääsymaksut: HD Museo Milwaukee & Elk City
  • Vuokraamokuljetukset
  • HINTAAN EI KUULU

  • Lennot
  • Lounaat
  • Ruokajuomat
  • Toimistomaksu
  • RYHMÄN KOKO

  • Maks. 10 + 1 moottoripyörää
  • Omalla Porukalla ryhmäkoko mikä vain!

  • KUINKA RASKAS?




    LIIKENNEVALOT - = Hyvin tilaa, = matka täyttymässä, = matka täynnä/ suljettu

    Varaa matkasi ajoissa, sillä tuttuun tapaan ryhmät ovat pieniä ja paikat myydään loppuun todella nopeasti!


     

    PETERPANBIKE MOOTTORIPYÖRÄMATKA USA!

    Päivä 1 | > New York
    Kokoontuminen hotelliimme New Yorkissa. Jos ja kun lähdet Suomesta aamulla olet perillä saman päivän iltapäivällä... aikaero Helsingin ja New Yorkin välillä on 7h. Kello 1800 tervetuliaisbudwaiserit, jonka yhteydessä kertaamme ajamisen perusasiat ja amerikan ajamisen erikoisasiat. Tämän jälkeen ehtii vielä syömään jos aikaero ei kaada sänkyyn.

    Päivä 2 | New York - Orange County - Elmira | a,p | n.420km
    Pyörät alle ja menoksi. Ajamme ensimmäiset 120km pohjoiseen ja siellä maan ellei maailman kuuluun Orange County Choppersiin mikä myös päivämme kulttuurikohde. Saatuamme kylliksi toinen toistaan upeammista pyöristä käännämme nokat kohti Niagaran putouksia. Päivä ei riitä kuitenkaan sinne saakka pääsyyn ja jäämme yöksi pieneen Elmiraan.

    Päivä 3 | Elmira - Niagara Falls - Toronto | USA - Canada | a,p | n.340km
    Pekonit, kanamunat ja muut kolestroolit kohdallensa ja kohti Pohjois-Amerikan hulppeimpia puroja… ne tunnetaan paremmin Niagaran putouksina. Niagara Falls kuuluu planeettamme mahtipontisimpien putousten joukkoon. Perillä sadeviitat ylle, Maid of The Mistin kyytiin ja putousten alle suihkuun. Putouksilta loppuveto Torontoon, jonne jäämme yöksi. 

    Päivä 4 | Toronto - Saul Ste. Marie | Canada | a,p | n.680km
    Tänään matkamme pohjoisimpaan pisteeseen Saul Ste Marieen, joka myös suurten järvien rannalla. Kilometrejä on, mutta matka taittuu sujuvasti vähäväkisellä alueella päästyämme Torontosta ulos. Ja ajat tänään niin lähellä suomi-maisemia kuin se tällä matkalla on mahdollista. 

    Päivä 5 | Saul Ste Marie - Milwaukee | USA - Canada | a,p | n.640km
    Aamulla takaisin USA'n puolelle ja nokat kohti Harley Davidsonien sydänmaita. Wisconsinin Milwaukeeta. Tämä toinen reipaskilometrinen ajopäivä, mutta niin eilinen kuin tämäkin päivä ovat käytänössä ilman liikennevaloja paljon kilometrejä helposti keräävillä teillä.

    Päivä 6 | Milwaukee
    Vapaapäivä, HD-päivä, pyykkipäivä, Milwaukee päivä. Eli Harley Davidson -museo lienee kohde numero yksi varsinkin kun harrikka matkalla ollaan.

    Päivä 7 | Milwaukee – Chicago - Springfield | a,p | n.480km
    Aamulla ajo Chicagoon, Lake Michiganin rantaan, jossa ++ päättyy ja legendaarinen 66 alkaa. Vaikka tietä ei nykykartoista enää löydäkään kuin paikka paikoin, sen vanhaa reittiä on mahdollisuus seurata Chicagosta Santa Monicaan, idästä länteen tai lännestä itään. Tämän päivän etappimme vie meidät Amerikan maissivyön ja nykyään vähän soijapapuvyönkin maisemissa Illinoisin Springfieldiin, joka on myös Abraham Lincolnin kotikaupunki.

    Päivä 8 | Sprinfield - Lebanon | a,p | n.450km
    Illinoisin jälkeen on vuorossa Missourin osavaltio ja Lebanonin kaupunki. Päivän kulttuurikohteemme on Eero Saarisen St Luisin kaupungille suunnittelema maamerkki Lännen Portti. Jos ei viikonloppu tai ei muu kansallinen vapaapäivä, mahdollisuus käydä kaaren ylhäällä. Päivä päättyy historialliseen Munger Moss hotelliin.

    Päivä 9 | Lebanon - Sapulpa | a,p | n.470km
    Lebanonista matkamme jatkuu kohti Oklahomaa ja Tulsaa. Siinä välissä kuitenkin kappale Kansasia. Vanha Route66 kulkee 16 mailia Kansasin puolella. Galenassa on yksi vanhan routen parhaiten restauroiduista huoltamoista. Sitä pitää Melba Motormouth, jonka sanavälit ovat lyhyet ja sanoja paljon. Bensaa Melban ja hänen kolmen ystävänsä paikasta ei saa, mutta hampurilaisia ja matkamuistoja. Tänään myös kappale kaikista vanhinta käytössä olevaa Route66 -tietä. Päivän päätepysäkkimme on Sapulpa, joka perustettiin 1800-luvun puolivälin paikkeilla ja nimettiin intiaanipäällikkö Sapulpan mukaan. Hotellimme vieressä on yksi oiva ravintola... mutta jos meillä on virtaa akuissamme voimme mennä myös Hickory Housen BBQ -ravintolaan, sekään ei jätä ketään nälkäiseksi.

    Päivä 10 | Sapulpa - Amarillo | a,p | n.600km
    Aamiaisen jälkeen käännämme nokat kohti Amarilloa. Reittimme vie meidät Oklahoman vihreiden kukkuloiden maasta Texasin valtaville tasangoille, joilla cowboyt vain sata vuotta sitten vielä ratsastivat karjalaumoineen. Illan tullen majoitumme Big Texan Steak Ranchille. Täällä on ravintola jossa voit testata oletko moottoripyörämies tai -nainen, joka syö 72 unssin pihvin tunnissa! 

    Päivä 11 | Amarillo - Santa Fe | a,p | n.550km
    Aamun ohjelmassa Cadillac Ranch, missä Cadilacit seisovat ylpeästi nokka Texasin mustaan multaan haudattuina. Maantie kuumenee entisestään matkamme jatkuessa ja pyöriemme kuljettaessa meidät Texasista jälleen yhden osavaltiorajan ylitse New Mexicoon. Periamerikkalaisten pikkukaupunkien jälkeen Santa Fe on kuin keidas aavikon keskellä. Ennen Santa Fetä kuitenkin pölyttynyt 'maantievarsi-ikoni' Tucucamari sekä Santa Rosa ja sen mainio automuseo. Niin ikään jarrutamme tänään Route66 puolimatkankrouvin kohdalla.

    Päivä 12 | Santa Fe | a 
    Vapaapäivä. Kiipeä kaupungin yläpuolelle kohoaville Sangre de Cristo -vuorille. Vieraile Amerikan mantereen vanhimmassa kirkossa. Käy ratsastamassa. Ajele lähiympäristössä... tai makaa uima-altaan reunalla ja ota rennosti... ;]

    Päivä 13 | Santa Fe – Holbrook | a,p | n.490km
    Seikkailumme New Mexicossa jatkuu kohti keski-lännen intiaanipääkaupunkia Gallupia. Ensin kuitenkin kaupunkiin, jonka nimen jokainen oppii helposti lausumaan. Albuquerque… :) … ja tuosta helposti lausuttavasta kaupungista kohto Galluppia, 30-luven westernien pääkaupunkia. Päivän kulttuurikohteemme on upea Petrifiedl National. Petrifeild on kuuluisa kivettyneistä puistaan. Päivän päätepysäkkimme on pieni, mutta monen motellin Holbrook. 

    Päivä 14 | Holbrook - Sedona - Grand Canyon | n.480km
    New Mexicosta seuraava osavaltio länteen on Arizona. Ajamme maisemissa joita olemme tottuneet lännenelokuvissa näkemään. Ja koska Route66 jatkuun enimmäkseen Intersatena Flagstaffiin saakka, pomimme  vähän rusinoita pullasta ja ajamme Paysonin kautta Sedonaa. Riettimme on siunattu muutamalla tiellä, jotka koko laajan mantereen upeimmasta päästä. Päivämme päättyy loppuiltapäivän auringossa Grand Canyonin upeisiin maisemiin, joka koko Pohjois-Amerikan ykkönen sarjassa luontonähtävyydet.

    Päivä 15 | Grand Canyon – Oatman - Las Vegas | a,p | 545km
    Tänään itse Hover Dam. Ja näemme tietty kaikki Vegasin vilkkuvat valot, ajaessamme kaupunkiin yhtä aikaa laskevan auringon kanssa. Päivän reitillä heti aamusta on Seligman, joka ehkä koko Route66'n 'routekuuskutosin' kaupunki. Ja siellä kaikki ne Route66 -matkamuistot, jotka voit kuvitella tarvitsevasi. Ennen Las Vegasia Las Vegasin vastakohta, Oatman. Täällä nähtävyysiä ovat aasit.

    Päivä 16 | Las Vegas | a 
    Viva Las Vegas. Vapaapäivä. Tarjolla ovat mm; New York, Pariisi, Rooma, Venetsia, Luxor... Vegasin pääkatu on jotakin mikä on vaikea uskoa todeksi ennen kuin on sillä... ja vaikea vaikea uskoa todeksi vaikka sillä on. Naimisiinkin täällä kätevää ja nopeea mennä jos sinulla on jotakin sellainen mielessä! Tietty morsian saatta paikanpäältäkin löytyä, mutta aina varmempaa jos tuot oman mukanasi.

    Päivä 17 | Las Vegas - Barstow | a, p | n.550km
    Tänään ajamme kirjaimellisesti helteessä. Laskeudumme alas Kuoleman Laaksoon ja sen pohjalle Bad Watersiin, joka on 85,5m merenpinnan alapuolella. Etenemme koko päivän Mojaven autiomaassa ja tullessasi sen laidella Barstowiin osaat jo vähän kuvitella miltä ahvenesta tuntuu paistinpannussa

    Päivä 18 | Barstow - Viktoryville - Santa Monica | a,p | n.250km
    Aamiainen kaikilla kolestroleilla tai ilman ja vanhaa Routea Viktorvilleen. Täällä päätämme onko loppumatka samaa kuin liikennevalosulkeiset vai konetie vai vähän molempia. Ja Viktorvillen päätöksestä riippumatta Route66 -seikailumme päätepysäkki on Santa Monica Pier on kohdalla ennen auringon katoamista Tyyneen Valtamereen.

    Päivä 19 | Santa Monica - Los Angeles > | a
    Kaikella hauskalla on loppu, eli pyörien palautus, lentokentälle ja kohti Eurooppaa. Jos jäät extrapäiviksi Los Angelesiin niin kuljetus hotelliin.

     

    ROUTE66 ++ | USA | PERUSFAKTOJA

  • GOOGLE MAPS - Google Maps näyttää upotetuissa kartoissa ainoastaan päätiet, mikä tarkoittaa, että niissä ei näy tarkkaa ajettavaa reittiä. Kartta kuitenkin näyttää niin sanotun stuura heelan! Pääkokonaisuuden.

  • MATKAN ALKU JA LOPPU - Tämä matka alkaa New Yorkista ja päättyy Los Angelesiin.

  • LENNOT - Varattuasi meiltä matkan saat lentotarjouksen lennoja myyvältä yhteistyökumppaniltamme. Mikäli ryhmä on vielä varaushetkellä vajaa, saat tarjouksen heti kun matkan minimi osallistujamäärä on saavutettu. Jos varaat lennot itse varsinaiselle päättymispäivälle, on aina hyvä idea ottaa paluulento joka ei lähde New Yorkista ennen iltapäivää.

  • KUINKA RASKAS - Tämä on kolmen kaktuksen matka. Ajopäivän pituus verrattavissa normaaliin työpäivän pituuteen. Kilometrejä kertyy tällä matkalla noin 7000.

  • YKSIN VAI APUKULJETTAJAN KANSSA? - Tämän matkan voi hyvin ajaa kaksi pyörän päällä.

  • HUOLTOAUTO MATKALAUKKUJA VARTEN? - Huoltoauto ajaa mukana, jos saamme sille paluukuskin.

  • HOTELLIT - Hotellit joihin majoitumme ovat USAssa siistejä ja hyvätasoisia 3-4 tähden paikkoja. Majoitus kahden hengen huoneissa.

  • HINTA - Matkan hinta on ilmoitettu aina 2hh mukaan. 1hh lisämaksusta. Hinnat aina ovat sivuillamme aina €uroina.

  • VIISUMI - USA'han matkustettaessa tarvitsee hankkia ESTA. Tässä yksityiskohtaiset hakuohjeet!

    ESTA

  • KIELET - Matka johdetaan Suomeksi ja savoksi. Jos sinulla on oma ryhmä joka matkustaisi mieluiten muulla kielellä niin se onnistuu ainakain kielillä; Ruotsi, Viro, Venäjä, Englanti ja Ranska.

  • ALLERGIAT JA RUOKAVALIOT - Tavallinen kasvisruokavalio ei ole ongelma ja muut ruokavaliot otamme aina huomioon mahdollisuuksien mukaan.

  • LISÄÄ FAKTAA - Ennen matkan alkua pidämme matkainfon, jossa paljon lisää faktaa matkasta. Ja kun kysytyttää, niin soita meille. Se on aina hyvä aika soittaa kun vastataan puhelimeen... ja sähköposti kulkee! Puhelinnumero ja sähköpostiosoite joka sivun lopussa.

  • MOOTTORIPYÖRÄT MATKALLA

     

    HARLEY-DAVIDSON

    USA'ssa liikut isolla Harley-Davidsonilla, joka on Pohjois-Amerikassa omiaan. Tällä matkalla on useita pyörävaihtoehtoja. Pariskunnille parhaat vaihtoehdot ovat Ultra Classic, Ultra Limited tai Road Glide Ultra. Niissä kaikissa apukuljettajalla on oma nojatuoli ja pyörässä on iso takalaukku.

    Mikä on hauskin yksin ajavalle onkin jo sitten vaikeampi ellei mahdoton sanoa. Omia suosikkejamme ovat ainakin Heritage Softail ja Street Glide.

    Jos sinulla on muu malli mielessä, mitä tuossa vasemmalla ei näy, niin kysy!