Tiedustelut ja varaukset myös:

+358401965721 tai

mail@peterpanbike.fi

 

Persian ride | IRAN MOOTTORIPYÖRÄLLÄ

Konepyörämatka suoraan 1000 ja 1 yön tarinoista!

Tämä elämys on suunniteltu seikkailujanoisille motoristeille, jotka koko ajan miettivät - “Missä en ole vielä käynyt päristelemässä?” Voimme melkein lyödä vetoa, että Iranissa!

Olemme todella pitkään suunnitelleet tätä reissua ja mielestämme saimme aikaiseksi täydellisen paketin - näet ja koet mahdollisimman paljon lyhyessä ajassa, mutta ei tarvitse suoriutua kieli olalla meiningillä!

Aloitamme matkan Iranin toiseksi suurimmasta kaupungista Mashadista. Pyörät ja huoltoauto odottavat meitä siellä valmiina lähtöön. Päädymme noin 2000 kilometriä myöhemmin maan pääkaupunkiin Teheraniin.

Siinä välissä erittäin vaihderikas matka - On vuoristoa, aavikkoa, metsikköä ja kansallispuistoja. Vesiputouksia ja paimentolaiskyliä. Yövymme Kaspianmeren rannoilla ja Aasian korkeimman tulivuoren juurella!

 

Iran PÄIVÄT & HINNAT

MATKAPÄIVÄT
10.09 - 22.09.2019 | 13pv


  • Kuljettaja 3990€
  • 1hh +500€

  • Millä ajetaan?

    HINTAAN KUULUU

  • Suomalainen matkanjohtaja
  • Matkainfo Suomessa ennen matkaa
  • Majoitukset hyvissä, keskitason hotelleissa ja majataloissa
  • Moottoripyörän vuokra kaikkine lisineen
  • Moottoripyörän "one way fee" Mashadiin
  • Huoltoauto & paikallisopas koko matkan ajan
  • Mekaanikko & varaosat
  • Bensat
  • Aamiainen, lounas & illallinen kaikkina ajopäivinä (tulopäivänä illallinen ja lähtöpäivänä aamiainen)
  • Kypäräteet ;)
  • Iranilainen PrePaid Sim yhteydenpitoa varten
  • Letokenttäkuljetukset kohteessa
  • HINTAAN EI KUULU

  • Lennot
  • Iranin viisumi
  • Paikallisoppaiden tipit
  • Toimistomaksu
  • RYHMÄN KOKO

  • Min 6 pyörää, Max 9 pyörää + matkanjohtaja
  • KUINKA RASKAS?


    LIIKENNEVALOT - = Hyvin tilaa, = matka täyttymässä, = matka täynnä/ suljettu

    Varaa matkasi ajoissa, sillä tuttuun tapaan ryhmät ovat pieniä ja paikat myydään loppuun todella nopeasti!


     

    Päivä 1 | > Mashad, Iran

    Saapuminen Iranin toiseksi suurempaan kaupunkiin Mashadiin ja yhteiskuljetus hotellille. Tutustutaan kaupunkiin ja sen mahtiponttiseen moskeijaan - Imam Rezaan, joka todella vaikuttava näky etenkin auringonlaskun aikoihin.

    Maittavan tervetuloillallisen yhteydessä aloitamme henkisen ja verbaalisen valmistautumisen seuraaviin ajopäiviin.

    Päivä 2 | Mashad - Kalat Nader

    Tukeva aamupala, pyörien nouto ja suurkaupungin minareetit jäävät taustapeileihin. Hetken päästä olemmekin jo Zafaranlu-nomadien mailla. Vehreitä kukkuloita molemmin puolin aluksi, sitten kanjonin pohjaa pitkin vuoristoa kohti. Yövymme lähellä Turkmenistanin rajaa.

    Päivä 3 | Kalat Nader - Dargaz

    Jatkamme matkaa nomadien alueella. Kameleita ja jurttia. Kukkuloita ja vehreitä peltoja. Tandoureghin kansallispuistossa tunnet olevansa motonomadi itsekin.

    Päivä 4 | Dargaz - Shirvan

    Aamuaurinko mukavasti lämmittää selkää, kun jatkamme länteen päin Turkmenistanin rajaa pitkin. Ylitämme ensimmäistä kertaa Hezar Mashed vuoriston ja käymme 2500 metrin korkeudessa.

    Päätä painamme tyynyyn kansallispuistojen ympäröimänä inhimillisessä pikkukylässä.

    Päivä 5 | Shirvan - Kalaleh

    Tänään pitkä, mutta eeppinen päivä luvassa. Liikkeelle aikaisin aamulla upean Golestanin kansallispuiston läpi nousevan auringon tahtiin.

    Ennen päättäriä käymme virkistäytymässä Loveh vesiputouksilla!

    Päivä 6 | Kalaleh - Golestan - Kalaleh

    Tänään voit pitää ajovapaan päivän tai lähteä oppaan kanssa tutkimaan Golestanin salaisia pikkuteitä huikeissa maisemissa. Ainakin lyhyt ajoreissu Khalid Nabin hautausmaalle on must!

    Päivä 7 | Kalaleh - Gorgan

    Maisemat muuttuvat vehreimmäksi kun lähestymme Kaspianmeren rannikkoa. Matkalla Chel-Chelin kansallispuisto ja upea Shirabadin vesiputous.

    Päivä 8 | Gorgan - Shahrud

    Vuoristoa ja lisää vuoristoa. Menemme tänään suurimman osan ajasta 2500 metrin korkeudessa Albortz vuoristossa. Itse vuoret kohoavat yli 4 kilometrin verran. Laskeudumme iltapäivällä Tuskestan viidakon läpi ja ansaituille minttuteelle Shahrudiin.

    Päivä 9 | Shahrud - Kiasar

    Kaspianmeren tuoksu on jo käsinkosketeltavissa kun jatkamme matkaa länteen. Badap e-surt lähteet muistuttavat Turkin Pamukkalea, mutta ilman tuhansia turisteja.

    Päivä 10 | Kiasar - Babolsar

    Tuttuun tapaan hieno päivä edessä. Heräämme Kiasarin metsikössä ja ylitämme päivän aikana Tajan-joen. Jokivartta seuraten laskeudumme vuoristosta Kaspianmeren rannoille.

    Oiva tilaisuus pulahtaa mereen!

    Päivä 11 | Babolsar - Nava

    Yksi huikeimmista päivistä tällä matkalla! Vaihdetta pienemmälle ja nousemme taas ylös kohti taivasta. Hazar jokea pitkin ajamme koko päivän Navaanm josta avautuu uskomattomat maisemat Damavandin tulivuorille.

    Tulivuori kohoaa 5600 metriin ja on samalla Iranin korkein huippu ja Aasian korkein aktiivinen tulivuori!

    Päivä 12 | Nava - Tehran

    Viimeinen ajopäivä ei jätä ketään kylmäksi, vaikka keli viilenee 3000 metrin korkeudessa!

    Kaasukahvan puolella on koko päivän tulivuori ja edessä eloisa pääkaupunki - Tehran.

    Perillä palautamme vielä pyörät, jonka jälkeen on päätöspäivällinen ja matkan huikeimpien kokemusten kertaus ;)

    Päivä 13 | Tehran >

    Viimeinen aamupala matkalla ja koti lentokenttää, ellet haluaa jäädä kiertämään Teheranin basaareja päiväksi tai pariksi. Legendojen mukaan Tehranin keskustasta löytyy Hesburger! ;)

     

     

    Turvallisuus Iranissa

    Monille tulee ensimmäisenä mieleen ajatus - onko Iran turvallinen matkakohde? Kaverit ja vanhemmat saattavat kysyä - “oletko ihan hullu? Miksi ikinä menisit Iraniin?”

    Uskallamme väittää, että todellisuudessa Iran on jopa turvallisempi kun monet Euroopan maat. Matkailun yksi hienoimmista asioista on mielen avartaminen ja stereotyyppien särkeminen! Iranissa asuu yksi maailman vieraanvaraisimmista kansoista, joka ylpeä omasta historiasta ja kulttuurista.

    Lähde kansamme matkaan niin näet asiat itse!

    Jopa Suomen Ulkoministeriö luokittele Iranin turvalliseksi ja se sanoo jo paljon ;)

    Ulkoministeriön sivut Iranista:

    https://um.fi/matkustustiedote/-/c/IR

     

    Persian Ride | perusfaktoja

    GOOGLE MAPS - Google Maps näyttää upotetuissa kartoissa ainoastaan päätiet, mikä tarkoittaa, että niissä ei näy tarkkaa ajettavaa reittiä. Kartta kuitenkin näyttää niin sanotun stuura heelan! Pääkokonaisuuden.

    MATKAN ALKU JA LOPPU - Tämä matka alkaa Iranin Mashadista ja päättyy Teheraniin

    LENNOT - Varattuasi meiltä matkan saat lentotarjouksen lentoja myyvältä yhteistyökumppaniltamme. Mikäli ryhmä on vielä varaushetkellä vajaa, saat tarjouksen heti kun matkan minimi osallistujamäärä on saavutettu. Jos varaat lennot itse varsinaiselle päättymispäivälle, on aina hyvä idea ottaa paluulento joka ei lähde Teheranista ennen iltapäivää.

    KUINKA RASKAS - Tämä on 3 kaktuksen matka. Ajopäivät eivät ole kovin pitkiä. Kilometrejä tällä matkalla kertyy noin 2000.

    YKSIN VAI APUKULJETTAJAN KANSSA? - Tällä matkalla ei ole mahdollista ottaa takapenkkiläisiä, mutta ehkä 1-2 paikkaa järjestyy huoltoautossa. Kysy!

    AUTO MATKALAUKKUJA VARTEN? - Huoltoauto koko matkan ajan mukana.

    HOTELLIT - Majoitumme tällä matkalla hyvissä keskitason hotelleissa ja majataloissa! Majoitus kahden hengen huoneissa.

    HINTA - Matkan hinta on ilmoitettu aina 2hh mukaan. 1hh lisämaksusta. Hinnat ovat sivuillamme aina €uroina.

    VIISUMI - Suomen kansalainen tarvitsee viisumin Iraniin. Lähempänä matkaa lehetämme lisää infoa tästä.

    KIELET - Matka johdetaan Suomeksi ja savoksi.

    ALLERGIAT JA RUOKAVALIOT - Tavallinen kasvisruokavalio ei ole ongelma ja muut ruokavaliot otamme aina huomioon mahdollisuuksien mukaan.

    LISÄÄ FAKTAA - Ennen matkan alkua pidämme matkainfon, jossa paljon lisää faktaa matkasta. Ja kun kysytyttää, niin soita meille. Se on aina hyvä aika soittaa kun vastataan puhelimeen... ja sähköposti kulkee! Puhelinnumero ja sähköpostiosoite joka sivun lopussa.

    MOOTTORIPYÖRÄT MATKALLA

     

    Maassa maan tavalla ja Iranissa ajamme paikallisilla tykeillä - Jetro tai Avenger.

    Avengeria on kutsuttu Persian Harrikaksi - jos custom sinun juttu, niin ehdottomasti tämä alle.

    Jetro on taas 200 kuutioinen vekotin, joka sekin matkalla aivan loistava!