Viikon retki tuttuun ja tuntemattomaan itänaapuriin. Matkan aloitat Sanilan porotilalta Inarissa ja päätät Vaalimaalle. Siinä välissä mm. ydinmurtaja Lenin Murmanskissa ja itse kaupungille olemme varanneet koko päivän. Belomorskissa sinusta tuntuu, että olet ajanut ajassa 60 vuotta taaksepäin. Petroskoissa koet Pietarin pienoiskoossa ja Puškinissa tsaarien aikaisen loiston.

Matka alkaa samaan aikaan kun Jänkhällä Jytisee 2019 loppuu, joten voit helposti yhdistää nämä tapahtumat!

Ps. Tätä on ajettu niin HD'llä, että Rocketilla, Victorylla ja myös ZZR 1400'lla - kaikilla pyörillä pärjää hienosti! ;)

 
 

Kartta suurenee klikkaamalla ja päiväkohtaisen matkaohjelman löydät alempana.


venaja-moottoripyoralla

MATKAPÄIVÄT

18.08-24.08.2019 | 7pv | ⛔

venaja-moottoripyoralla

HINTA

Kuljettaja 990€

Apukuljettaja 890€

1 hengen huone +350€


Liikennemerkit - 🅿️= Paikkoja vapaana, ⚠️= Täyttymässä, ⛔ = Matka täynnä

IMG_0209.jpg

HINTAAN KUULUU

Suomalainen matkanjohtaja (Dani)

Matkainfo Suomessa ennen matkaa

Majoitukset hyvissä keskitason hotelleissa ja majataloissa

Tervetuloillallinen Sanilan porotilalla + Sauna

Bensat Venäjän puolella

Aamiaiset & illalliset, paitsi Murmanskin 'vapaapäivänä'

Opastettu bussikierros Murmanskissa

Pietarhovin pääsymaksut

Parkkipaikkamaksut ja tietullit

venaja-moottoripyoralla

HINTAAN EI KUULU

Viisumi

Lounaat

Ruokajuomat

Toimistomaksu

Tuttuun tapaan ryhmät ovat pieniä (Maks. 10 pyörää + Matkanjohtaja) ja paikat myydään loppuun todella nopeasti!


Murmansk | Venäjälle moottoripyörällä

Hintaan kuuluvat ateriat | 🥐 = Aamiainen ; 🍔 = Lounas ; 🍗 = Illallinen

Päivä 1 | > Sanilan Porotila Inari | 🍗

Kokoontuminen Sanilan porotilalle Inariin kello 1900 mennessä poronkäristyksen ääreen. Illalla valmistautumista itään, iltasauna ja Lapin Kultaa.

Päivä 2 | Sanilan Porotila - Kirkenes - Murmansk | 310km | 🥐, 🍗

Aamiaiselta Norjan puollelle. Sitten rajalle arvuuttelemaan meneekö tunti, kaksi tai kolme. Venäjän tulli ei ole mitenkään ylitehokas ja logistisesti hyvin organisoitunut. Nikkeli matkalla ei ole mikään kukkanen kaupungiksi, mutta ehdottomasti näkemisen arvoinen. Meille jää loppupäivä aikaa tutustua Murmanskiin.

Päivä 3 | Murmansk | 0km | 🥐

Päivä pyhitetty Venäjän pohjoiselle ulottuvuudelle Murmanskille. Aamiaiselta ajamme Alyoshalle - kaupunkia hallitsevalle hulppealle betonisotilaalle, joka on pystytetty toisessa maailmansodassa kaatuneiden sotilaiden muistolle. Seuraavaksi ydinmurtaja MS Leninille, joka nykyään museona kaupungin satamassa. Ja Leninille loogisena jatkumona on Pohjoisen laivaston museo!

Loppuiltapäivä ja ilta omaa aikaa tutkia kaupungin saloja.

Päivä 4 | Murmansk - Belomorsk | 636km | 🥐, 🍗

Aikaisin aamusta Murmansk Highwaylle ja kohti etelää. Luvassa tunturia, kerrostalokyliä, poroja ja autiota tietä. Murmanskin ja Pietarin välistä päätietä ei voi kutsua ruuhkaväyläksi. Päivän päättärimme on Belomorsk, pieni kaupunki Vienanmeren rannalla, jossa aika näyttää pysähtyneet 60 vuotta sitten.

Päivä 5 | Belomorsk - Petroskoi | 407km | 🥐, 🍗

Kohti Karjalaa. Ajamme Äänisen pohjoispäähän Karhumäkeen, josta edelleen Kontupohjan kautta Petroskoihin. Kaupunkia kutsutaan myös 'pikkupietariksi' monilukuisten hulppeiden rakennustensa vuoksi.

Päivä 6 | Petroskoi - Puskin | 430km | 🥐, 🍗

Petroskoista suunnaksi Pietari, joka ei suomalaiselle juuri esittelyitä kaipaa. Kaikille tuttuun Pietariin, emme kuitenkaan tällä matkalla mene, vaan yöksi pysähdytään loisteliaaseen Puškiniin, joka on toiminut kesäviettopaikkana tsaari perheelle 1700-luvulta asti!

Päivä 7 | Puskin - Kronstadt - Vaalimaa | 270km | 🥐, 🍗

Aamupäivällä patotietä Kronstadiin, joka on oma 43000 asukkaan kaupunki Pietarin edustalla. Alun perin kylä perustettiin vuonna 1703 Venäjän linnoitukseksi suuren Pohjoisen sodan aikana. Ennen Kronstadia pysähdytään historian loiston keskelle Pietarhoviin, josta jatkamme kullan kimallus silmissämme. Päivä on jo pitkällä, kun passeihimme kajahtaa Venäjän poistumisleimat ja palaamme kotimaahan!

 
IMG_8796.jpg

MILLÄ AJETAAN?

Omilla moottoripyörillä. Vaihteleville, päällystetyille teille sopivilla, vähintään 500cc konepyörillä. Jos customi niin mielellään vähintään 750cc. Customillakin pärjää hyvin mutta all-road ehkä mukavin vaihtoehto. Tätä on ajettu niin HD'n Electra Glidellä kuin Yamahan R1'llä ja kaikella siitä välistä.


ve

MATKAN ALKU JA LOPPU

SANILAN POROTILA, INARI / VAALIMAAN RAJA-ASEMA

venaja-moottoripyoralla

PASSI, VIISUMI, AJOKORTTI

& MUUT ASIAKIRJAT

 
venajalla-moottoripyoralla

Kysymyksiä?

+358 40196 5721 tai mail@peterpanbike.fi | USEIN KYSYTYT | Ennen matkaa pidämme infotapaamisen, jossa paljon lisää faktaa tulevasta!

venaja-moottoripyoralla


KUINKA RASKAS MATKA?

Tiet, liikenne & fyysinen vaativuus

Yksin vai matkustajan kanssa? - Tämän matkan voi hyvin ajaa kaksi pyörän päällä.

Huoltoauto mukana? - Ei. Kaikki tavarat tulee pyörän päälle.

Tiet ja liikenne? - Teidän kunto vaihtelee paljon, mutta ajamme vain päällystettyjä teitä! Liikenne erittäin vähäinen, Murmanskia ja Pietaria lukuun ottamatta. Kilometrejä kertyy noin 1900.

IMG_3572.jpg


Ruoka & Majoitus

Siistit hotellit, majatalot ja erinoaista venäläistä ruokaa

Hotellit - joita käytämme tällä matkalla ovat siistejä ja hyvätasoisia paikkoja. Majoitus kahden hengen huoneissa. Matkan hinta on ilmoitettu aina 2hh mukaan. 1hh lisämaksusta.

Perimmekö yksinmatkustavalta 1hh lisämaksun? - emme peri, ellet vartavasten tilaa 1hh huonetta. Muussa tapauksessa jaat huoneen samaa sukupuolta olevan matkalaisen kanssa.

Ruokailut - Hintaan kuuluvat ateriat löydät “hintaan kuuluu” osiosta ja matkaohjelmasta - 🥐 = Aamiainen ; 🍔 = Lounas ; 🍗 = Illallinen

Allergiat ja ruokavaliot? - Kasvisruokavalio, keliakia, laktoosi-intoleranssi eivät ole ongelma ja muut ruokavaliot otamme aina huomioon mahdollisuuksien mukaan.