PeterPanBike | Seikkailuja Moottoripyörällä

View Original

Päivä 3 Torremolinos – Malaga – Almunecar – Alhama de Granada – Torremolinos

Tänään oli vuorossa jälleen hienoja vuoristoteitä. Pilviä oli jo aamusta keräääntynyt taivaalle, mutta päästiin kuitenkin kuivassa liikkelle kohti Frigilianaa joka on tyypillnen hieno Andalucialainen kylä. Kahvitauko Frigilianassa ja ylös vuoristoon kohti Almunecaria pieniä hauskoja vuoristoteitä pitkin.

Yrjö Friglianassa

Kahvitauon paikka. Aamupäivällä oli vielä mainio sää ajella.

Almunecarista jatkoimme matkaa ylös aina 1300 metriin saakka Jayenaan, josta kohti Pantano de los Bermejalesin pientä kylää Bermejales tekojärven rannalla. Pistäydyttiin lounaalle paikalliseen ravintolaan joka tarjoili mielle tyypillisiä espanialaisia herkkuja.

Lounastauon jälkeen alkois sitten satamaan ja koska olimme vielä ylängöllä meni koko alue pilveen ja lämpötila laski +5 asteeseen. Tultiin seuraava 1,5 tuntia sumussa ja sateessa alas Malagaan jossa taas sää muuttui aurinkoiseksi. Tänään siis koettiin mottoripyöräilyn molemmat puolet yhden päivän aikana.

Hienoja mutkateitä riitti tälle päivälle runsaasti

Malagasta ajettiin takaisin Hotellille ja hyvin ansaitulle illalliselle. Huomiseksi on luvassa tällä hetkellä melko runsasta sadetta joten aamulla päätetään minkälainen ajopäivä huomenna on.

Mökäöljy maistui kaikille mielenkiinteoisen päivän päätteksi :)