MURMANSK | VENÄJÄ | MOOTTORIPYÖRÄMATKA

Murmansk... viikon ja päivän retki tuttuun ja tuntemattomaan itänaapuriin. Tämän matkan aloitat Sanilan porotilalta Inarissa ja päätät pääkaupunkiimme Helsinkiin. Siinä välissä; Murmansk, Belomorsk, Petroskoi, Pietari, Narva-Joesuu ja Tallinna. Kiinnostavin kohde on tällä matkalla itse Murmansk. Venäjän pohjoisen ulottuvuuden mystinen metropoli. 

Tällä seikkailulla ja elämyksellä näet ja koet mm; Ydinmurtaja Leninin Murmanskissa ja itse kaupungille olemme varaneet koko päivän. Belomorskissa sinusta tuntuu, että olet ajanut ajassa 50 vuotta taaksepäin. Ainoastaan autot ja puhelimet paljastavat katukuvassa että näin ei ole. Petroskoissa koet Pietarin pienoiskoossa ja Pietarissa Pietarin isossa koossa. Narva-Joesuussa vietät koko illan 'rantaloman' ennen paluuta Tallinnan kautta Helsinkiin! 

 


MURMANSK MOOTTORIPYÖRÄMATKA PÄIVÄT & HINNAT

MATKAPÄIVÄT
10.06-17.06.2018 | 8p


  • Kuljettaja 1390€
  • Matkustaja 1290€
  • 1hlö huone +400€

  • Millä ajetaan?

    HINTAAN KUULUU

  • Suomalainen matkanjohtaja
  • Matkainfo Suomessa ennen matkaa
  • Majoitus hyvissä, keskitason hotelleissa
  • Parkkipaikkamaksut
  • Bensat Venäjän puolella
  • Aamiaiset
  • Tervetuloillallinen Sanilan porotilalla
  • Päivälliset paitsi Murmanskin 'vapaapäivänä' ja Pietarissa
  • Tallinna-Helsinki lautta
  • Pietarhovin pääsymaksut
  • HINTAAN EI KUULU

  • Viisumi
  • Lounaat
  • Ruokajuomat
  • Toimistomaksu
  • RYHMÄN KOKO

  • Maks. 10 + 1 moottoripyörää
  • Omalla Porukalla ryhmäkoko mikä vain!
  • KUINKA RASKAS?




    LIIKENNEVALOT - = Hyvin tilaa, = matka täyttymässä, = matka täynnä/ suljettu

     

    Venäjälle moottoripyörällä

    Päivä 1 | > Sanilan Porotila Inari | p
    Kokoontuminen Sanilan porotilalle Inariin kello 1900 mennessä poronkäristyksen ääreen. Illalla valmistautumista itään, iltasauna ja Lapin Kulta. 

    Päivä 2 | Sanilan Porotila - Murmansk | 310km | a,p
    Aamiaiselta Kirkkoniemeen Norjan puollelle. Kirkkoniemeltä rajalle arvuutelemaan meneekö tunti, kaksi tai kolme. Venäjän tulli ei ole mitenkään ylitehokas ja logistisesti hyvin organisoitunut. Mutta niin tai näin niin meille jää aikaa pyöriä loppuiltapäivä Murmanskissa. Nikkeli matkalla ei ole mikään kukkanen kaupingiksi, mutta ehdottomasti näkemisen arvoinen.

    Päivä 3 | Murmansk | 0km | a
    Tämä päivä Venäjän pohjoiselle ulottuvuudelle Murmanskille. Aamiaiselta ajamme Ayoshalle. Kaupunkia hallitsevalle hulppealle botonisotilaalle joka on pystytetty 2 maailman sodassa kaatuneiden sotilaiden muistolle. Ayoshalta Leninille... ydinmurtaja ms Leninille joka nykyään museona kaupungin rannassa. Ja Leninille loogisena jatkumona on Museum of Northern Fleet. Pohjoisen laivaston museo! Siinä päivän kulttuuriosuus. Loppuiltapäivä ja ilta omaa aikaa!

    Päivä 4 | Murmansk - Belomorsk | 636km | a,p
    Murmansk Highwaylle ja kohti etelää... luvassa tunturia, kerrostalokyliä, poroja ja autiota tietä. Murmanskin ja Pietarin välistä päätitä ei voi kutsua miksikään ruuhkaväyläksi. Päivän päättärimme on Belomorsk, pieni kaupunki Vienanmeren rannalla, jossa aika näyttää pysähtyneet 50 vuotta sitten.

    Päivä 5 | Belomorsk - Petroskoi | 407km | a,p
    Kohti Karjalaa. Ajamme Murmansk highwayta Äänisen pohjoispäähän Karhulahteen, josta edelleen Kontupohjan kautta Petroskoihin, joka päivämme päättäri. Kaupunkia kutsutaan myös 'pikkupietariksi' monilukuisten hulppeiden rakennustensa vuoksi.

    Päivä 6 | Petroskoi - Pietari | 413km | a
    Petroskoista suunnaksi Pietari joka ei suomalaiselle juuri esittelyitä kaipaa. Mitään tekemisen pulaakaan Pietarissa ei ole. Jos et ole ollut koskaan kanavaristeilyllä, niin nyt on hyvä tilaisuus! Ja ilta on tänään omaan tahtiin kuten haluat! Jos et halua niin matkanjohtajasi tietää oivan ruokapaikan ja toisenkin!

    Päivä 7 | Pietari -  Kronstad - Narva-Joesuu | 240km | a,p
    Aamulla patotietä Kronstadiin, joka on oma 43000 asukkaan kaupunki patotiellä Pietarin edustalla. Alunperin Kronstadt perustettiin vuonna 1703 Venäjän linnoitukseksi suuren Pohjan sodan aikana. Kronstadista historian loiston keskelle Pietarhoviin, josta jatkamme kristallin kimallus silmissämme Narvaa. Päivä on jo pitkällä kun passeihimme kajahtaa Venäjän poistumisleimat ja niimpä edessä onkin Venäjä-seikkailumme rantalomaosuus Viron Narva-Joesuussa!

    Päivä 8 | Narva-Joesuu - Tallinna - Helsinki | 210km | a
    Aamupäivällä ajo Tallinnaan, jonka nähtävyydet jätämme seuraavaan kertaan ja edelleen Tallinkillä Helsinkiin. Matka päättyy.

     

    MURMANSK | itä | PERUSFAKTOJA

  • GOOGLE MAPS - Google Maps näyttää upotetuissa kartoissa ainoastaan päätiet, mikä tarkoittaa, että niissä ei näy tarkkaa ajettavaa reittiä. Kartta kuitenkin näyttää niin sanotun stuura heelan! Pääkokonaisuuden.

  • MATKAN ALKU JA LOPPU - Tämä matka alkaa Sanilan porotilalta Inarista. Matka päättyy Helsinkiin.

  • KUINKA RASKAS - 3 kaktuksen matka. Sopuisat ajopäivät vähällä liikenteellä Pietaria ja sen ympäristöä lukuunottamatta. ajopäivät vaihtelevissa oloissa. Kilometrejä noin 2300.

  • YKSIN VAI APUKULJETTAJAN KANSSA? - Tämän matkan voi hyvin ajaa kaksi pyörän päällä. Teidän kunto vähän vaihtelee, mutta ajamme vain asvalltiteitä!

  • HUOLTOAUTO MATKALAUKKUJA VARTEN? - Ei... jos sitten jonkun tuttu ei halua lähteä autolla matkaan ja toimia huoltoautona.

  • HOTELLIT - Hotellit joihin majoitumme ovat hyviä keskitason paikkoja. Majoitus kahden hengen huoneissa.

  • HINTA - Matkan hinta on ilmoitettu aina 2hh mukaan. 1hh lisämaksusta. Hinnat aina ovat sivuillamme aina €uroina.

  • VIISUMI - Venäjälle matkustettaessa tarvitsee hankkia viisumi. Tässä yksityiskohtaiset hakuohjeet!

    VFS Global

  • KIELET - Matka johdetaan Suomeksi ja savoksi. Jos sinulla on oma ryhmä joka matkustaisi mieluiten muulla kielellä niin se onnistuu ainakain kielillä; Ruotsi, Viro, Venäjä, Englanti ja Ranska.

  • ALLERGIAT JA RUOKAVALIOT - Tavallinen kasvisruokavalio ei ole ongelma ja muut ruokavaliot otamme aina huomioon mahdollisuuksien mukaan.

  • LISÄÄ FAKTAA - Paljon enemmän infoa moottoripyöräilystä Venäjällä:

    Moottoripyörällä Venäjällä

  • Ennen matkan alkua pidämme matkainfon, jossa paljon lisää faktaa matkasta. Ja kun kysytyttää, niin soita meille. Se on aina hyvä aika soittaa kun vastataan puhelimeen... ja sähköposti kulkee! Puhelinnumero ja sähköpostiosoite joka sivun lopussa.

    MOOTTORIPYÖRÄT MATKALLA

     

    Omilla mopoilla. Vaihteleville päällystetyille teille sopivilla vähintään 500cc konepyörillä yksin tai kaksin. Jos customi niin mielellään vähintään 750cc. Customillakin pärjää hyvin mutta allroad ehkä mukavin vaihtoehto. Tätä  on ajettu niin HD'n Electra Glidellä kuin Yamahan R1'llä ja kaikella siitä välistä ;]