LADAKH | MOOTTORIPYÖRÄllä INTIAssa

Tämä on moottoripyörämatka ja seikkailu Aasian katolle Himalajalle. Moottoripyörämatka jolla ajat maailman korkeimman yleisen Tien!!! 

Matkustusvälineesi tällä uniikilla seikkailulla on aikakone johon ei ole tehty turhia muutoksia 60 vuoteen! Enfield Bullet, josta luotia on vain nimi. Mutta se kulkee urhoollisesti kaikilla 22 hevosvoimallaan ja sopii myös kahdelle!

Näet ja koet mm; vanhan hippikaupungin Manalin, jossa yhä harhailee muutama länsimaalainen reliikki 70-luvulta. Himalayan jossa luomiskertomuksen maisemat kilpailevat toistensa kanssa. Toinen toistaan hulppeamman vuoristotien. Aitoa Intiaa, jossa moderni Delhi on jotakin mitä ei ole. Tunteidesi koko kirjon.

 

#ladakhmap #ladakhkartta

LADAKH | intia
PÄIVÄT & HINNAT


MATKAPÄIVÄT
28.07 - 09.08.2017 | 13p
27.07 - 08.08.2018 | 13p

  • Kuljettaja 2990€
  • Royal Enfield Himalayan + 200€
  • Apukuljettaja 1990€
  • 1hh +450€

  • Millä ajetaan?

    HINTAAN KUULUU

  • Suomalainen matkanjohtaja
  • Intialainen paikallisopas ja mekaanikko
  • Matkainfo Suomessa ennen matkaa
  • Majoitus hyvissä keskitason hotelleissa
  • 2 yötä huonemaisissa 2hh teltoissa joissa kylpyhuoneet!
  • Moottoripyörän vuokra ja bensat
  • Huoltoauto varaosille ja matkatavaroille
  • Aamiainen, lounas ja päivällinen kaikkina ajopäivinä
  • Raja-alueluvat
  • Delhi - Manali ja Leh - Delhi lennot
  • Luonnonpuistomaksut
  • Juomarahat hintaan kuuluvista aterioista
  • Pääsymaksut ohjelmassa oleviin kohteisiin
  • HINTAAN EI KUULU

  • Kansainväliset Lennot
  • Intian viisumi
  • Ajopäivien ulkopuoliset ateriat
  • Ruokajuomat
  • Toimistomaksu
  • RYHMÄN KOKO

  • Max 10 min 6 pyörää
  • Oma ryhmän kanssa ei ole rajoja

  • KUINKA RASKAS?


    LIIKENNEVALOT - = Hyvin tilaa, = matka täyttymässä, = matka täynnä/ suljettu

     

    Peterpanbike moottoripyörämatka aasian katolle!

    P1 | > Delhi | p
    Kokoontuminen Delhin hotelliimme. Jos tulet Finnairilla olet Delhissä jo kukon kiekaistessa ja sinulla on koko päivä Delhille. Toivottavaa kuitenkin että olisit Delhissä kello 1900 mennessä. Illalla viimeiset preppaukset Himalaya matkastamme!

    P2 | Delhi - Manali  
    Aamulento ei kuuhun mutta Kulluun, josta viimeiset 45km bussilla ylämäkeen Manaliin. Majoittumisen jälkeen menemme tutustumaan menopeleihimme. Kun paperityöt hoidettu, voit tehdä pienen koeajon ja esitellä itsesi pyörällesi. 

    P3 | Manali - Jispa | 140km (6-7h) | a,l,p
    Tänään sitten varsinaiseen Himalayan valloitukseen. Eli kun inkivääriteet on juotu, niin kohti Rohtang Passia. Siinä kohtaa olemme 3950 metriä merenpinnan yläpuolella! Rohtang Pass on myös vedenjakaja Lahoul- ja Kullu-laakson välillä. Yöksi jäämme Jispa nimiseen pieneen 'kaupunkiin'... ja siellä on hotelli!

    P4 | Jispa - Sarchu | 90km (4-5h) | a,l,p
    Tänään on paljon korkeutta ja vähän kilometrejä ja juuri siksi. Tänään ylitämme 4800 metriin kohoavan Baralachala Passin. Aklimoitumiskorkeutemme Sarchussa on 4253 metriä merenpinnan yläpuolella. Tie ja maisemat ovat tänään enemmän kuusta kuin maasta vaikka olemme maassa! Yö deluxe telttaleirissä. Tarkoittaa sitä että nukumme sängyissä kiinteässä leirissä.

    P5 | Sarchu - Leh | 260km (8-9h) | a,l,p
    Vaikka eilinen oli jo maisemiltaan henkeäsalpaava, niin tämä päivä ei ole yhtään huonompi. Päinvastoin! Ja meillä on aamulla edessä 3 solan päivä; Nakee-la Pass (4740m), Lachulang-la Pass (5066mtrs) ja Tanglang-la Pass (5,328 m). Tanglang-la on planeettamme toiseksi korkein sola, josta pääsee tietä pitkin läpi. Pitkähkö hulppea ajopäivä päättyy Lehin kaupunkiin joka on ainoastaan 3900 metriä merenpinnasta! Lehissä majoitumme mukavaan hotelliin.

    P6 | Leh
    Vapaapäivä Lehissä. Ja vaikka intiassa ollaan niin 30000 asukkaan Lehin väki on enimmäkseen rauhassa keskenään asuvia muslimeja ja buddhalaisia. Lehin vanha linnoitus on kaupungin päänähtävyys. Leh on niin sanotusti käveltävä kaupunki. Ja voit tietty aina käydä pienellä Enfield-retkellä jos pelkäät että tuntuma katoaa.

    P7 | Leh - Nubra Valley | 140km (5-6h) | a,l,p
    Tänään niin lähelle taivasta kuin yleistä tietä pitkin meidän planeetallamme pääsee. Khardung-la Pass on 5602 metriä merenpinnan yläpuolella. Khardung-la'sta laskeudumme 2 kilometriä alas Nubra Valleyhyn, joka on myös kaksikyttyräisten vuoristokameleiden koti. Yö kiinteässä leirissä sängyissä.

    P8 | Nubra Valley to Leh | 140km (5-6h) | a,l,p
    Tänään eilinen reitti toisin päin. Ajat keskellä majesteettisiä maisemia, joita on mukava muistella kun ajat seuraavan kerran Suomen Texasissa Pohjanmaalla! Yö mukavasti hotellissa Lehissä!

    P9 | Leh - Lamayuru | 130km (5-6h) | a,l,p
    Tänään kohti pohjoista. Noin 50km Lehistä kohti Lamayurua kohdallamme on Magnetic Hill, magneettinen kukkula joka syö osan Enfieldin 22'sta hevosvoimasta! Yksi Ladahkin kuulusimmista luostareista on myös näillä main. Eli ohjelmassa myös pieni kulttuurikäynti ajamisen lisäksi. Ajopäivämme päättyy kuun maisemien vieressä olevaan pieneen Lamayuruun!

    P10 | Lamayuru - Kargil | 120km (4-5h) | a,l,p
    Tänään niin lähelle Pakistania kun tällä matkalla menemme. Eli ajamme Kargiliin, joka on myös Himalayan seikkailumme pohjoisin kohta! Ja kuten arvata saattaa, myös tänään maisemat ovat niin sanotusti kohdallaan ja suorista on suuri pula! Loppuiltapäivästä jalkapatikassa Kargilin markkinoille!

    P11 | Kargil - Leh | 250km (6-7h) | a,l,p
    Ladakhin ja Himalayan Enfield-seikkailumme alkaa olla loppuliukua vaille valmis. Eli ajamme takaisin Lehiin jossa sanomme haikeat jäähyväiset vuoristokauriilleimme, Royal Enfieldeille! Illalla seikkailumme päättäjäispäivällinen.

    P12 | Leh - Delhi
    Kukkojen kiekaisun aikaan ylös ja aamulento Delhiin, jossa majoitumme mukavasti hyvään hotelliin. Iltapäivä Delhin ihmeille ja tuliaisostoksille jos joku sellainen ihme on vielä ostamatta?

    P13 | Delhi > 
    Aika palata kotiin tuhat ja yksi elämystä ja kokemusta riikkaampana... jos et jää Dehiin extrapäiväksi tai kahdeksi. Jos et ole aikaisemmin käynyt Intiassa, saatat olla kiinnostunut Taj Mahalista joka on päiväretki etäisyydellä. Yksi hauska vaihtoehto on ottaa juna Agraan ja tulla seuraavana päivänä takaisin!

     

    LADAKH | MOOTTORIPYÖRÄMATKA INTIA | PERUSFAKTOJA

  • GOOGLE MAPS - Google Maps näyttää upotetuissa kartoissa ainoastaan päätiet, mikä tarkoittaa, että niissä ei näy tarkkaa ajettavaa reittiä. Kartta kuitenkin näyttää niin sanotun stuura heelan! Pääkokonaisuuden.

  • MATKAN ALKU JA LOPPU - Tämä matka alkaa ja loppuu Delhistä / Delhiin.

  • LENNOT - Varattuasi meiltä matkan saat lentotarjouksen lentoja myyvältä yhteistyökumppaniltamme. Mikäli ryhmä on vielä varaushetkellä vajaa, saat tarjouksen heti kun matkan minimi osallistujamäärä on saavutettu. Sisäiset lennot Delhi - Manali sekä Leh - Delhi sisältyvät matkan hintaan.

  • KUINKA RASKAS - Tämä on 4 kaktuksen matka. Ilman korkeutta matka olisi 3 kaktuksen matka. Ajopäivien kilometrit ovat varsin kohtuullisia. Ajopäivän pituus verrattavissa normaaliin työpäivän pituuteen tai vähemmän. Yleensä vähemmän Kilometrejä kertyy tällä matkalla noin 1500.

  • YKSIN VAI APUKULJETTAJAN KANSSA? - Tämän matkan voi hyvin ajaa kaksi pyörän päällä. Enfieldissä on tukeva ja tilava satula emmekä aja offroad olosuhteissa.

  • HUOLTOAUTO MATKALAUKKUJA VARTEN? - Kyllä.

  • HOTELLIT - Hotellit joihin majoitumme ovat Intiassa siistejä ja hyvätasoisia 3-4 tähden paikkoja. Majoitus kahden hengen huoneissa. Tällä matkalla reitti on kuitenkin poikkeuksellinen ja hotelleita ei ole Himalayalla joka paikassa. Siksi majoitumme 3 yötä hyvätasoisissa leireissä, joissa kookkaat teltat asuvat koko sesongin ja teltoissa on sängyt!

  • KORKEUS - Ladakh on moottoripyörämatka, joka ei sovi mihinkään tavalliseen muottiin. Oma erikoispiirre tällä matkalla on korkeus, joka vaikuttaa vähän eri lailla itse kuhunkin. Miten se vaikuttaa sinuun? Se selviää perillä. Majoitumme kuitenkin hyvinkin siedettävissä korkeuksissa. Välillä teemme korkeita solien ylityksiä, mutta palaamme aina heti alemmaksi. Happipullo kulkee kuitenkin huoltoautossa mukana hätätapausten varalta.

  • HINTA - Matkan hinta on ilmoitettu aina 2hh mukaan. 1hh lisämaksusta. Hinnat ovat sivuillamme aina €uroina.

  • VIISUMI - Tarvitaan. Tässä yksityiskohtaiset hakuohjeet!

    Intian lähetystö

  • KIELET - Matka johdetaan Suomeksi ja savoksi. Jos sinulla on oma ryhmä joka matkustaisi mieluiten muulla kielellä niin se onnistuu ainakain kielillä; Ruotsi, Viro, Venäjä, Englanti ja Ranska.

  • ALLERGIAT JA RUOKAVALIOT - Tavallinen kasvisruokavalio ei ole ongelma maassa, jonka väestöstä suurin osa on kasvissyöjiä. Muut ruokavaliot otamme aina huomioon mahdollisuuksien mukaan.

  • LISÄÄ FAKTAA - Ennen matkan alkua pidämme matkainfon, jossa paljon lisää faktaa matkasta. Ja kun kysytyttää, niin soita meille. Se on aina hyvä aika soittaa kun vastataan puhelimeen... ja sähköposti kulkee! Puhelinnumero ja sähköpostiosoite joka sivun lopussa.

  • LIIKENNEVALOT - = Hyvin tilaa, = matka puolillaan/täyttymässä, = matka täynnä/sujettu
  • MOOTTORIPYÖRÄT MATKALLA

     
    v_royal-enfield-himalayan-std.jpg

    Tämä on moottoripyörämatka jolla menopelinä on klassikko jo syntyessään, Enfield Bullet 500cc... ei turhia muutoksia 60 vuoteen... noh, vilkut mutta ei sitten paljoa muuta. Enfield kiidättää parhaimmillaan kaksikin ihmistä 100km/h kaikilla 22 hevosvoimallaan!

    Tiet Pohjois-Intiassa ovat monenkuntoisia... eivätkä aina parempia vuosi vuodelta. Tiet ovat kuitenkin enimmäkseen asvalttia. Muutamia kovapohjaisia hiekkatietä on, mutta ne menevät siinä miisä suomalainen hiekkatie.

     

    Tämän matkan on mahdollista ajaa myös Royal Enfieldin uudella "HImalayan"  mallilla - kysy!