LAATOKKA | VENÄJÄ | MOOTTORIPYÖRÄMATKA

Lyhyt mutta tehokas irtiotto arjesta Venäjälle torstaista maanantaihin. Ajamme koko matkan hauskoja monipintaisia pikkuteitä - renkaidesi alla on noin 3/4 matkasta asvaltia ja 1/4 sorateitä. Mikään sorateiden Rubinstain sinun ei tarvitse kuitenkaan olla. Jos pärjäät suomalaisella mökkitiellä, niin pärjäät Laatokka-matkallamme!

Tällä seikkailulla ja elämyksellä näet ja koet mm;  ex-Koiviston, Terijoen, Kronstadin ja Pushkinin. Paljon borchia ja seljankaa! Karjalan Pariisin Petroskoin muodossa ja jumalan hylkäämän Suojärven. Hauskoja teitä ja mieleenpainuvia maisemiä. Ja luonnollisesti Sortavalan jossa on hyvä tilaisuus käydä uimassa Laatokassa!

 


LAATOKKA MOOTTORIPYÖRÄMATKA PÄIVÄT & HINNAT

MATKAPÄIVÄT
31.08-04.09.2017 | 5p

  • Kuljettaja 570€
  • Matkustaja 470€
  • 1hlö huone +200€

  • Millä ajetaan?

    HINTAAN KUULUU

  • Suomalainen matkanjohtaja
  • Majoitus hyvissä keskitason hotelleissa 2hh
  • Parkkipaikkamaksut
  • Bensat Venäjän puolella
  • Aamiaiset päivinä 2-5
  • Päivälliset päivinä 2-4
  • HINTAAN EI KUULU

  • Viisumi
  • Lounaat
  • Ruokajuomat
  • Toimistomaksu
  • RYHMÄN KOKO

  • Maks. 10 + 1 moottoripyörää
  • Omalla Porukalla ryhmäkoko mikä vain!
  • KUINKA RASKAS?




    LIIKENNEVALOT - = Hyvin tilaa, = matka täyttymässä, = matka täynnä/ suljettu

     

    PETERPANBIKE MOOTTORIPYÖRÄMATKA LAATOKAN YMPÄRI

    - Päiväkohtaiset kartat suurenevat klikkaamalla -

    Päivä 1 | > Lappeenranta
    Kokoontuminen Lappeenrannan hotellillelemme klo 18.00 mennessä. Sauna, tervetuliaisolueet ja pieni matkainfo / paperisulkeiset hotellilla pitkästä viikonlopustamme Venäjän Karjalan teillä! Tämän jälkeen ehtii hyvin vielä syömään johonkin keskustan monista vaihtoehdoista!

    Päivä 2 | Lappeenranta - Terijoki - Pushkin | a,p | 300km
    Lappeenrannasta nokat kohti Viipuria. Viipurista emme jatka St. Petersburg Highwaytä vaan ajamme paljon hauskemmalle Suomenlahden rantaa pitkin kulkevalle tielle ensin Primorskiin (ex-Koivisto) ja siitä kohti Terijokea monella mutkalla! Suomalaisille tutun Pietarin jätämme tällä matkalla väliin. Sen sijaan ajamme Pietarin patotietä Kronstadiin ja siitä edelleen loisteliaaseen Pushkiniin.

    Päivä 3 | Pushkin - Lodejnoje Polje - Petroskoi  | a,p | 515km
    Aamulla seuraamme Nevajoen rantoja kohti "Murmansk Highwaytä" jota ajamme entiseen Lotinanpeltoon nykyiseen Lodejnoje Poljeen. Lotinapellon eteläpuolella tarjolla ehkä matkamme parhaat borch-keitot. Huikopalatauolta Äänisen rantaan paljon hauskempia teitä. Löydettyämme Äänisen jatkamme sen rantaa ylös Karjalan Pariisiin Petroskoihin, joka on tämän päivän päätepysäkkimme!

    Päivä 4 | Petroskoi - Suojärvi - Kolla - Sortavala | a,p | 280km
    Aamukahvit, aamiainen ja kohti 'järvikarjalaa' sekä Suojärveä, joka ei varsinaisesti ole mikään maailman, Venäjän eikä Karjalankaan napa. Autenttinen kaupunki kuitenkin keskellä ei mitään jonne vie hauska tie monilla mutkilla (kuoppiakin löytyy). Suojärvellä muu liikenne käytänössä loppuu ja saamme ajaa omassa hyvässä seurassamme kohti Pitkärantaa Laatokan rannalla. Pysähdymme myös kunnioittamaan kaatuneita sotilaita Kollan taistelluiden muistomerkillä. Pitkärannassa tien laatu paranee muutama sata prosenttia ja se sama tie vie meidät Sortavalaan, jonne jäämme viimeiseksi yöksi!

    Päivä 5 | Sortavala - Ilme - imatra | a | 211km
    Tämä viimeinen ajopäivä taitaa olla se kaikkein hauskin teiden puolesta. Sortavalasta lähdemme monilukuisilla mutkilla kumpumaastossa kohti etelää. Lumivaarassa käymme katsomassa hylättyä kirkkoa. Jonkin matkaa ennen Priozerskiä kaarraamme kohti Suomea pienille pikkuteille, joita riittää melkein Svetogorskiin saakka. Suomen rajalla olemme noin iltapäivän puolessa välissä! Venäjän seikkailumme päättäjäiskahvit Imatran torilla ja nokat kohti kotia... ja uusia seikailuja!

     

    LAATOKKA PERUSFAKTOJA

  • GOOGLE MAPS - Google Maps näyttää upotetuissa kartoissa ainoastaan päätiet, mikä tarkoittaa, että niissä ei näy tarkkaa ajettavaa reittiä. Kartta kuitenkin näyttää niin sanotun stuura heelan! Pääkokonaisuuden.

  • MATKAN ALKU JA LOPPU - Tämä matka alkaa Lappeenrannasta ja päättyy Imatran torille!

  • KUINKA RASKAS - 3 kaktuksen matka. Sopuisat ajopäivät vähällä liikenteellä Pietaria ja sen ympäristöä lukuunottamatta. ajopäivät vaihtelevissa oloissa. Kilometrejä noin 1300.

  • YKSIN VAI APUKULJETTAJAN KANSSA? - Tämän matkan voi hyvin ajaa kaksi pyörän päällä. Teidän kunto vähän vaihtelee, mutta emme aja suoteitä joihin pyörä uppoaa... 3/4 matkasta on hyvää ja huonoa asvalltia ja 1/4 hyvää ja kohtuukuntoista sorateitä!

  • HUOLTOAUTO MATKALAUKKUJA VARTEN? - Ei... jos sitten jonkun tuttu ei halua lähteä autolla matkaan ja toimia huoltoautona.

  • HOTELLIT - Hotellit joihin majoitumme ovat hyviä keskitason paikkoja. Majoitus kahden hengen huoneissa.

  • HINTA - Matkan hinta on ilmoitettu aina 2hh mukaan. 1hh lisämaksusta. Hinnat aina ovat sivuillamme aina €uroina.

  • VIISUMI - Venäjälle matkustettaessa tarvitsee hankkia viisumi. Tässä yksityiskohtaiset hakuohjeet!

    VFS Global

  • KIELET - Matka johdetaan Suomeksi ja savoksi. Jos sinulla on oma ryhmä joka matkustaisi mieluiten muulla kielellä niin se onnistuu ainakain kielillä; Ruotsi, Viro, Venäjä, Englanti ja Ranska.

  • ALLERGIAT JA RUOKAVALIOT - Tavallinen kasvisruokavalio ei ole ongelma ja muut ruokavaliot otamme aina huomioon mahdollisuuksien mukaan. Borch- ja seljankeitto ruisleivän ja valkosipulin kanssa ovat venäläisiä peruseväitä ja hyviä sellaisia!

  • LISÄÄ FAKTAA - Paljon enemmän infoa moottoripyöräilystä Venäjällä:

    Moottoripyörällä Venäjällä

  • Matkan ensimmäisenä ilta pidämme Lappeenrannan hotellilla pienen matkainfon, jossa paljon lisää faktaa matkasta. Kertaamme myös perusasiat ajamisesta Venäjällä! Ja kun kysytyttää, niin soita meille. Se on aina hyvä aika soittaa kun vastataan puhelimeen... ja sähköposti kulkee! Puhelinnumero ja sähköpostiosoite joka sivun lopussa.

    MOOTTORIPYÖRÄT MATKALLA

     

    Omilla mopoilla. Tällä matkalla kokenut hyvä kuljettaja selviää vaikka customilla tai katupyörällä, mutta kirkkaasti paras vaihtoehto on kuitenkin allroad-pyörä. Ajamme matkasta 1/4 sorateillä, jotka eivät aina ole asvaltin sileitä pinnaltaan. Niin ikään osa päällystetyistä teistä on hyvinkin vaihtelevassa kunnossa!

    Emme kuitenkaan aja offroad teillä emmekä ryve suossa, joten allroadilla voi hyvin lähteä tälle matkalle myös kaksi päällä!