KERALA | Etelä-Intia | Moottoripyörämatka

Kerala on kohtuullisesti moottoripyöräilyä, paljon Intiaa, kaikkia määriä seikkailua ja elämystä, paljon ihmisiä, lehmiä, elefantteja, apinoita... eksoottisia makuja, käsittämättömiä kieliä, ruuhkaa, kaaosta, hiljaisuutta ja avaruutta. Merta ja hiekkarantaa. Intia on kaikkea. Se on maa joka ei jätä ketään kylmäksi, koska kuukin on Intiassa kuumempi. Ja aikakoneesi päältä koet Intian erittäin maanläheisesti. Aikakoneesi on legendaarinen Enfield Bullet 500cc. Moottoripyörä johon ei ole tehty turhia muutoksia 60 vuoteen ;)

Näet ja koet mm... tarunhohtoisen Mysoren ja sen hulppean Maharaja palatsin. Ootyn, joka on yksi brittien talvehtimiskeskus siirtomaavalta-ajalta. Enemmän hauskoja mutkateitä upeissa maisemissa kuin uskallat kuvitella. Trooppisen Keralan eksoottisine tanssijoineen. Yhden Intian pyhimmistä temppeleistä Maduraissa. Nandin, Intian pyhimmän lehmän. Kohdan missä Ganges nousee hiekasta Mahapaliburamissa. Ripauksen Ranskaa Pondicherryssä... ja luonnollisesti Joulun ja Uuden Vuoden Intialaiseen tapaan.

 

KERALA | INTIA - PÄIVÄMÄÄRÄT & HINNAT

MATKAPÄIVÄT
21.12.17 - 02.01.2018 | 13p
21.12.18 - 02.01.2019 | 13p
  • Kuljettaja 2190€
  • Apukuljettaja 1690€
  • 1hh +450€

  • Millä ajetaan?

    HINTAAN KUULUU

  • Suomalainen matkanjohtaja ja intialainen mekaanikko
  • Matkainfo Suomessa ennen matkaa
  • Majoitus hyvissä hotelleissa
  • Moottoripyörän vuokra kaikkine lisineen
  • Polttoaine & moottoripyörän vakuutus
  • Huoltoauto varaosille ja matkatavaroille
  • Aamiainen & päivällinen kaikkina ajopäivinä
  • Luonnonpuistomaksut
  • Juomarahat hintaan kuuluvista aterioista
  • Pääsymaksut ohjelmassa oleviin kohteisiin
  • HINTAAN EI KUULU

  • Lennot
  • Viisumi
  • Lounaat
  • Ruokajuomat
  • Toimistomaksu
  • RYHMÄN KOKO

  • Min 6 ja max 10 pyörää + matkanjohtaja
  • Oma ryhmän kanssa ei ole rajoja

  • KUINKA RASKAS?
    +1 psyykkinen cactus ;)


    LIIKENNEVALOT - = Hyvin tilaa, = matka täyttymässä, = matka täynnä/ suljettu

     

    Peterpanbike moottoripyörämatka etelä-intiaan!

    Päivä 1 | > Chennai | p
    Tervetuloa ihmeelliseen Intiaan. Eli tänään kokoontuminen hotellillemme Chennaissa. Yhteinen aloitusillallinen ja sanoja tulevista päivistä.

    Päivä 2 | Chennai - Krishnagiri | a,p | 288km 
    Aikakoneet alle ja menoksi. Suunnaksi länsi ja Krishnalle omistettu Krishnagirin kaupunki, jonne saavumme illansuussa. Tämä päivä tutustustumista pyöriimme ja Intian liikenteeseen, jossa tärkein liikennesääntö on, että pienempi väistää!

    Päivä 3 | Krishnagiri - Kanakapura - Mysore | a,p | 213km
    Jos eilinen oli vähän pohjanmaa maastoltaan, niin tänään on luvassa enemmän ylä ja alamäkeä. Suuren Bangaloren sivuutamme suosiolla ja ajamme Kanakapuran kautta Mysoreen. Illan suussa pieni patikkaretki Chamundi kukkulalle, jonka huippua hallitsee rakennusvaiheessa monta monituista käsityötuntia vaatinut Chamundeswari temppeli. Matkalla ylös kohtaamme viisi metriä korkean Nandin. Yhdestä kivestä veistetty lehmäpatsas on myös suosittu pyhiinvaelluskohde.

    Päivä 4 | Mysore | 0km
    Aamiaiselta otamme suunnaksemme suitsuketehtaan. Suitsuketehtaalta Intian loisteliaimpaan Maharaja-palatsiin, jonka marmorista, jalopuista ja peililaseista tehdyt huoneet sekä jalokivi-koristellut pöydät ylittävät hyvän maun mennen tullen ainakin jos mittarina pidetään keskivertointialaisen tuloja. Päivän virallinen osuutemme päättyy Jaganmohan palatsin mielenkiintoiseen taidegalleriaan. Ja illalla on sitten joulu.

    Päivä 5 | Mysore - Ooty | a,p | 125km
    Aamupäivällä pakkaamme pyörämme. Päivän päätepysäkkimme on Ooty, tuulahdus kolonialismia korkealla vuorella. Iltapäivällä tutkimme Brittien rakentaman hill stationin leveämpien ja kapeampien katujen varsia. Tie ylös Ootyyn kulkee hyvinkin näyttävien ja hyvinkin monimutkaisten maisemien halki.

    Päivä 6 | Ooty - Conoor - Kochi | a,p | 275km
    Mikäli mikään luonnonmullistus ei ole katkaissut tietä (myös vaihtoehto B olemassa) laskeudumme aamupäivällä sympaattiseen Conoriin. Conorista alkaa paluu lämpöön laskeutuessamme Coinbatoreen. Coinbatoresta suuntaamme kohti Arabianlahtea ja Cochiniä, kiireettömästä ja rennosta ilmapiiristään tunnettua merenrantakaupunkia. Päivällinen rantakivillä. Ostamme kalat rannasta kiinalaisin verkoin kalastavalta kalastajalta ja valmistutamme ne naapurikojussa kokkipalveluja tarjoavalla kokilla.

    Päivä 7 | Kochi | 0km
    Päivä omaa aikaa. Illalla vapaaehtoisille yhteistä draamaa. Menemme katsomaan Keralassa erittäin kuuluisaa Kathali-tanssia. Vuosia käsiensä ja silmiensä liikkeitä ja meikkaamisen taitoa harjoitelleet miehet esittävät pantomiinitaiteensa valikoituja otoksia.

    Päivä 8 | Kochi - Madurai | 272km | a,p
    Takaisin sisämaahan... ja vähän ylemmäksi ja vähän viileämpään. Eli suunnaksi Madurai. Alkumatkamme on hyvinkin trooppinen, niin kuin Kerala on. Loppupäivästä luvassa jälleen monta hyvää ellei erinomaista mutkaa kuten päivinä 5 ja 6.  

    Päivä 9 | Madurai - Tiruchirappali | a,p | 200km
    Aamiainen ja Madurain ehdottomalle päänähtävyydelle, Shree Meenaksi -temppelille. Shree Meenaksilla emme ole yksin. Temppeli on yksi hindujen tärkeimmistä  pyhiinvaelluskohteista ja temppelillä vierailee päivittäin tuhansia pyhiinvaeltajia. Iltäpäivän alussa aikakoneseikkailu tien päällä jatkuu. Nyt suunnaksi Tiruchirappali, jota hallitsee kalliolinnoitus. Päivän päätteeksi pieni linnoitusretki.

    Päivä 10 | Tiruchirappali - Pondicherry | a,p | 195km
    Rento aamu ja nokat kohta Bengalinlahtea. Päivän päättärimme on Pondicherry, joka myös omaleimainen kohta Intiaan. Ranskan siirtomaavallan kukoistaessa se halllitsi myös pieniä osia Itä-Intian rannikolla. Ranskalaiset poistuivat Pondicherrystä 1954  ja ranskalainen arkkitehtuuri on vielä paikka paikoin hyvin näkyvissä.

    Päivä 11 | Pondicherry | 0km
    Se on sitten vuoden viimeinen päivä. Ja myös matkamme virallinen rantalomapäivä. Vuodesta toiseen siirrymme Bengalinlahden maininkien säestämänä.

    Päivä 12 | Pondicherry - Mahabalipuram | a,p | 99km
    Aamupäivällä parin tunnin ranta-ajo Mahabalipuramiin, jossa elämä nousee Gangesista Mahablipuramin kuuluisassa kallioreliefissä. Iltapäivällä ehdit hyvin myös uintiretkelle. Illalla Etelä-Intian seikkailumme päättäjäispäivällinen.

    Päivä 13 | Mahabalipuram - Chennai > | 46km | a
    Aamulla aikakoneiden palautukseen ja lentokentälle. Ikimuistoinen matka päättyy. 

     

    KERALA | ETELÄ-INTIA | PERUSFAKTOJA

  • GOOGLE MAPS - Google Maps näyttää upotetuissa kartoissa ainoastaan päätiet, mikä tarkoittaa, että niissä ei näy tarkkaa ajettavaa reittiä. Kartta kuitenkin näyttää niin sanotun stuura heelan! Pääkokonaisuuden.

  • MATKAN ALKU JA LOPPU - Tämä matka alkaa ja loppuu Chennaista / Chennaihin.

  • LENNOT - Varattuasi meiltä matkan saat lentotarjouksen lentoja myyvältä yhteistyökumppaniltamme. Mikäli ryhmä on vielä varaushetkellä vajaa, saat tarjouksen heti kun matkan minimi osallistujamäärä on saavutettu. Jos varaat lennot itse varsinaiselle päättymispäivälle, on aina hyvä idea ottaa paluulento joka ei lähde Chennaista ennen iltapäivää.

  • KUINKA RASKAS - Tämä on 3-4 kaktuksen matka. Ajopäivien kilometrit varsin kohtuullisia. Ajopäivän pituus verrattavissa normaaliin työpäivän pituuteen. Kilometrejä kertyy tällä matkalla noin 1800. Periaatteessa tämä on kolmen kaktuksen matka, mutta Intian hektinen meno tuo siihen helposti yhden psyykkisen kaktuksen lisää.

  • YKSIN VAI APUKULJETTAJAN KANSSA? - Tämän matkan voi hyvin ajaa kaksi pyörän päällä. Enfieldissä on tulava satula ja matka tehdään asvaltilla.

  • HUOLTOAUTO MATKALAUKKUJA VARTEN? - Kyllä.

  • HOTELLIT - Hotellit joihin majoitumme ovat Intiassa siistejä ja hyvätasoisia 3-4 tähden paikkoja. Majoitus kahden hengen huoneissa.

  • HINTA - Matkan hinta on ilmoitettu aina 2hh mukaan. 1hh lisämaksusta. Hinnat ovat sivuillamme aina €uroina.

  • VIISUMI - Tarvitaan. Tässä yksityiskohtaiset hakuohjeet!
    Intian lähetystö

  • KIELET - Matka johdetaan Suomeksi ja savoksi. Jos sinulla on oma ryhmä joka matkustaisi mieluiten muulla kielellä niin se onnistuu ainakain kielillä; Ruotsi, Viro, Venäjä, Englanti ja Ranska.

  • ALLERGIAT JA RUOKAVALIOT - Tavallinen kasvisruokavalio ei ole ongelma maassa, jonka väestöstä suurin osa on kasvissyöjiä. Muut ruokavaliot otamme aina huomioon mahdollisuuksien mukaan.

  • LISÄÄ FAKTAA - Ennen matkan alkua pidämme matkainfon, jossa paljon lisää faktaa matkasta. Ja kun kysytyttää, niin soita meille. Se on aina hyvä aika soittaa kun vastataan puhelimeen... ja sähköposti kulkee! Puhelinnumero ja sähköpostiosoite joka sivun lopussa.

  • LIIKENNEVALOT - = Hyvin tilaa, = matka puolillaan/täyttymässä, = matka täynnä/sujettu
  • MOOTTORIPYÖRÄT MATKALLA

     

    Tällä matkalla moottoripyöränä Enfield Bullet 500cc... ei turhia muutoksia 60 vuoteen... noh, vilkut mutta ei sitten paljoa muuta. Enfield kiidättää parhaimmillaan kaksikin ihmistä 100km/h kaikilla 22 hevosvoimallaan!

    Tiet Etelä-Intiassa ovat monenkuntoisia... ja parempia vuosi vuodelta. Luonnollisesti jokin pieni hiekkatien pätkä saattaa osua kohdalle, mutta pääsääntö on että alla on aina asfalttia.