Viimeistä päivää viedään. Aamulla otetaan kuitenkin lungisti treffit sovitaan klo 12 respaan. Komento joudutaan kuitenkin ottamaan takaisin kun respa ilmoittaa että uloskirjautuminen onkin jo klo 10. Mutta nou hätä, pari tuntia sinne tai tänne! Kamat autoon parkkihalliin ja kylille evästämään ja viimeiset matkamuistot hankkimaan.

Taas pakataan. Touratechin iso vedenpitävä kassi osoittautui mainioksi hankinnaksi kun mukana kulkee kaikki ajovarusteet normi hotellivarustuksen lisäksi!

Taas pakataan. Touratechin iso vedenpitävä kassi osoittautui mainioksi hankinnaksi kun mukana kulkee kaikki ajovarusteet normi hotellivarustuksen lisäksi!

Christchurch ristiin rastiin muutama tunti, lähipuistosta löytyy myös huikeita luonnon taideteoksia.

Tästäkin muutaman biljardipöydän veistäisi, totesi Hessu....

Tästäkin muutaman biljardipöydän veistäisi, totesi Hessu....

Neljältä starttaamme taksin ja huoltoauton kanssa kahden auton karavaanimme kohti lentokenttää. Paluulennot Christchurch-Auckland-Shanghai-Helsinki edessä, tai ainakin niin kuvittelimme! Markus suuntaa vielä Austraaliaan, joten polkumme erkanevat Christchurchissa.

Christchurchin kentällä blogin viimeistelyä.

Christchurchin kentällä blogin viimeistelyä.

Riksu koosti perinteisen matkanjohtajan lipun, kiitos! Hiukan rispaaantui siniristilippu BMW:n perässä liehuessaan.

Riksu koosti perinteisen matkanjohtajan lipun, kiitos! Hiukan rispaaantui siniristilippu BMW:n perässä liehuessaan.

Kohta lähdetään, kunhan lentokapteeni Ville ja apupoika Antero (Hessu) saavat namikat oikeisiin asentoihin.....

Kohta lähdetään, kunhan lentokapteeni Ville ja apupoika Antero (Hessu) saavat namikat oikeisiin asentoihin.....

Ja sitten rullataan!

Ja sitten rullataan!

Christchurchista Aucklandiin lento menee hyvin, mutta sitten alkaa tapahtumaan... Istumme jo Shanghain koneessa, kun lentokapteeni ilmoittaa lähtöviiveestä teknisen vian vuoksi. Kaksi tuntia koneessa istuttuamme lentokapteeni ilmoittaa, että vika ei saada korjattua riittävän nopeasti ja lennolle vaihdetaan kone. Shanghaihin saavutaan lähes kolme tuntia myöhässä, ja se tarkoittaa sitä että myös jatkolentomme menevät uusiksi... Matkallemme tulee yksi maa lisää, nimittäin Hollanti ;)

Uusi "matkalippu" lyödään käteen koneessa ;)

Uusi "matkalippu" lyödään käteen koneessa ;)

Ei enempää eikä vähempää kuin 43 tuntia Christchurchin hotellilta Helsinki-Vantaalle. Neljä lentoa ja viisi konetta ;) Rytkösillä vielä yksi lento Helsingistä Kuopioon, jota jäävät odottelemaan seuraavaan aamuun.

Hyvät Naiset ja Herrat. 4100km upeita maisemia ja motoristin paratiisia maailman toisella puolella on tältä erää takanapäin. Bemarin navi kertoo, että tuon nautinnon aikana keskinopeus on ollut 72km/h ja polttoaineen kulutus 4,9l/100km. Vaihdetta vasen jalka on vaihtanut ja kytkintä vasen käsi painanut 6705 kertaa, takajarrua oikea jalka on painannut 5304 kertaa ja oikea käsi etujarrua 2684 kertaa. Oikea ranne on avannut kaasua keskimäärin 16% täydestä kaasusta. Siinä tekninen resepti nautinnolliseen kahden viikon kurvailuun Uudessa-Seelannissa! Ja kun lämpötila on ollut keskimäärin ajon aikana 19 astetta (min 2 astetta, max 30 astetta), niin ilmakin on ollut mitä mainioin moottoripyöräilyyn.

Kiitos Maikku, Riksu, Juha, Ville, Markus, Hannu ja Hessu. Ihmiset tekevät matkasta matkan, ja tällä tiimillä oli ratkiriemukasta 24/7 lähes 3 viikon ajan, nauruhermoja koeteltiin ja huumorin kukka ei kuihtunut missään vaiheessa.

Uusi matka siintää jo suunnitelmissa tällä porukalla - Etelä-Amerikka syksyllä 2018! Hyppää sinäkin nojatuolimatkalta kanssamme mukaan kokemaan, haistamaan ja maistamaan matkailun ja moottoripyöräilyn huuma!

Over and out, Pyry & Mika

Joskus romantiikkakin kukoistaa moottoripyörämatkoilla - Pyry löysi uuden heilan Uudesta-Seelannista. Emma muutti Pyryn kanssa samassa matkalaukussa Suomeen. Love is in the air!

Joskus romantiikkakin kukoistaa moottoripyörämatkoilla - Pyry löysi uuden heilan Uudesta-Seelannista. Emma muutti Pyryn kanssa samassa matkalaukussa Suomeen. Love is in the air!

Comment